آفتاب

ادامه نگرانی مقامات ارشد نظامی آمریکا در مورد کاهش بودجه ارتش

ادامه نگرانی مقامات ارشد نظامی آمریکا در مورد کاهش بودجه ارتش

مقامات ارشد ارتش آمریکا هشدار دادند، کاهش بودجه ارتش ممکن است آنها را در زمان چالش‌های کنونی امنیتی مجبور به کاهش بسیار نیروها کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این هشدار در پی اجرا شدن یک رویکرد جدید استراتژیک مطرح شد. طبق استراتژی جدید نیروها برای مقابله با نیازهای غیرقابل پیش‌بینی در شرایط کنونی جهان ساختارشان مجددا سازماندهی می شود.

ژنرال ریموند اودیرنو، رییس ستاد ارتش درباره این رویکرد جدید گفت: معقول بودن این برنامه‌ها برای کاهش نیروهای ارتش از 490 هزار به کمتر از 420 هزار تن تا پایان دهه با وقایع کنونی، سئوال‌برانگیز است. جهان در مقابل ما در حال تغییر است. ما شاهد تجاوز روسیه در شرق اوکراین بوده‌ایم. ما شاهد داعش و همچنین بی‌ثباتی در سایر نقاط جهان هستیم. بنابراین اکنون من نگرانی‌هایی درباره این مسئله دارم که آیا کاهش نیرو کار درستی است یا نه؟

در همین حال اودیرنو و جان مک‌هاف، یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا معتقدند، در نتیجه کاهش بودجه به دستور دولت، ارتش ترجیح می‌دهد تا قوای نیروی خود را برای حفظ سرمایه جهت به روزرسانی سلاح‌ها و برنامه‌های آموزشی و آمادگی کاهش دهد، اما با کاهش بودجه گسترده حتی این موارد هم به خطر می‌افتند.

هر دو مقام ارشد آمریکایی اعتقاد دارند، تا زمان تشکیل کنگره جدید پس از انتخابات میان دوره در ماه آتی اقدامات کمی برای مقابله با کاهش بودجه می‌توان انجام داد اما در همین حال اودیرنو خواستار گفت‌وگو درباره استراتژی امنیت ملی در کنگره شد.

ارتش آمریکا مسیر را با "جنبه‌های عملیاتی" جدید پیش می‌گیرد و این دشواری در برنامه‌ریزی برای درگیری‌های آتی در فضای کنونی را نشان می‌دهد.

همچنین مک هاف متذکر شد، آمریکایی‌ها به ارتش کشورشان در مقابل بسیاری از تهدیدها تکیه کرده‌اند اما تکرار کاهش بودجه می‌تواند توانایی ارتش را در پاسخ دادن به تهدیدهای موجود محدود کند.

وی در این باره گفت: با کاهش بودجه، ما از نظر مالی و فیزیکی دیگر توان بودن در هر مکانی را نخواهیم داشت و این زمان واکنش را افزایش می‌دهد.

ژنرال دیوید پرکینز، فرمانده مرکز آموزش و دکترین در توضیح این ساختار جدید گفت: ارتش نمی‌تواند پیش‌بینی کند که با چه کسی مبارزه خواهد کرد، کجا و با چه ائتلافی به این جنگ وارد خواهد شد.

این رویکرد جدید بر ایجاد نیروهای سازگاری که می‌توانند با مسائل غیرقابل پیش‌بینی مواجه شوند، بیش از شرکت در جنگ‌های برنامه‌ریزی شده تأکید می‌کند.

انتهای پیام

کد N540201

وبگردی