آفتاب

150 کشته و زخمی در درگیری‌های اخیر لیبی

150 کشته و زخمی در درگیری‌های اخیر لیبی

منابع لیبیایی از کشته و زخمی شدن 150 تن در درگیری‌های اخیر میان نیروهای "فجر لیبی" و نیروهای قبایل و گردان "القعقاع" در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "صبحی جمعه"، سخنگوی یکی از گروه‌های ملی لیبی اعلام کرد که آمار کشته‌شدگان در درگیری‌های میان نیروهای "فجر لیبی" و نیروهای قبایل و گردان "القعقاع" در منطقه‌ی "ککله" در جنوب طرابلس تاکنون به بیش از 35 کشته و 115 زخمی رسیده است.

به گفته صبحی جمعه حملات هوایی که در منطقه "ککله" رخ داد موجب ویرانی بخش عظیمی از بیمارستان این منطقه شد.

صلاح سعید، عضو کمیته بحران در شورای شهر غریان لیبی نیز اعلام کرد که 200 تن از لیبیایی‌هایی که در پی درگیری‌های مذکور آواره شدند، از مناطق "ککله" و "القلعه" وارد غریان شدند.

وی گفت که برخی از آوارگان نیز به طرابلس رفته‌اند.

در همین راستا کمیته ملی حقوق بشر لیبی نسبت به افزایش موج خشونت‌ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.

همچنین منابع نظامی لیبیایی به شبکه‌ خبری اسکای نیوز عربی اعلام کردند که "ارتش ملی لیبی" به سمت شهر "القلعه" پیشروی کرده و به افراد مسلح در این شهر مهلت داده تا سلاح‌های خود را تحویل دهند.

همچنین کمیته ملی حقوق بشر لیبی از دادگاه کیفری بین‌الملل خواست تا اقدامات فوری برای پایان دادن به اقدامات خشونت‌آمیز گردان‌های القعقاع و الصواعق اتخاذ کنند.

در همین راستا منابع آگاه به شبکه‌ العربیه اعلام کردند که بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل طی سفر اخیر خود به طرابلس دیدار با نوری ابوسهمین، رییس کنگره ملی لیبی و عمر الحاسی، نخست‌وزیر این کشور را رد کرده بود.

از سوی دیگر رمطان العمامرة، وزیر خارجه الجزایر در دیدار با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره اعلام کرد که هیچ‌گونه رقابتی میان الجزایر و مصر در خصوص لیبی وجود ندارد بلکه این دو کشور هماهنگی دائم در این زمینه دارند.

وی گفت: لیبیایی‌ها به آشتی ملی و مذاکرات فراگیر برای مرحله‌ آتی نیازمندند.

از سوی دیگر ابراهیم ابو اصبع، رییس جمعیت "الشفافیه" لیبی در سخنانی اعلام کرد که شخصیت‌های نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی طی 42 سال حکمرانی خود 120 میلیارد دلار را از کشور خارج کرده و به کشورهای دیگر انتقال داده بودند.

وی گفت: بر اساس اطلاعات ما شخصیت‌های نظام سابق لیبی 750 میلیون دلار را اول به بنین و پس از آن به فرانسه انتقال دادند و این مبلغ در حال حاضر در اختیار گمرک فرانسه است.

انتهای پیام

کد N540032

وبگردی