آفتاب
با حضور وزیر دفاع‎؛

نخستین کارخانه تولید باتری لیتیومی افتتاح شد

نخستین کارخانه تولید باتری لیتیومی افتتاح شد

این کارخانه با زیربنای 17 هزار و 600 متر مربع و ظرفیت تولید سالانه 2/5 میلیون آمپر ساعت انواع باتری های تخت و استوانه ای قابل شارژ برای مصارف نظامی و غیرنظامی قادر خواهد بود نیاز کشور بخصوص نیروهای مسلح در این بخش را تأمین کند.

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین کارخانه تولید باتری لیتیومی در کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، سردارحسین دهقان در آیین افتتاح این کارخانه طی سخنانی با تبریک خجسته ایام عید سعید غدیر خم، تأمین و توسعه منابع انرژی های نو را از اهداف راهبردی وزارت دفاع در تأمین نیازهای متنوع نیروهای مسلح در این زمینه ذکر کرد و افزود: با این راهبرد بحمدالله امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از نخستین کارخانه تولید نسل جدیدی از ذخیره سازهای انرژی موسوم به باتری های لیتیومی به دست متخصصان و صنعتگران اقتدارآفرین سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع هستیم.

وزیر دفاع گفت: این کارخانه با زیربنای 17 هزار و 600 متر مربع و ظرفیت تولید سالانه 2/5 میلیون آمپر ساعت انواع باتری های تخت و استوانه ای قابل شارژ برای مصارف نظامی و غیرنظامی قادر خواهد بود نیاز کشور بخصوص نیروهای مسلح در این بخش را تأمین کند.

سردار دهقان افزود: باتری لیتیومی در صنایع نظامی نظیر تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی مثل بی سیم همچنین در صنایع غیرنظامی مثل انواع باتری تلفن های همراه، انواع رایانه ها، دوچرخه، موتور سیکلت و خودروهای الکتریکی، سامانه های تولید الکتریسیته تجدیدپذیر نظیر ذخیره ساز انرژی های خورشیدی و بادی، پاور بانک ها، UPS و تأمین انرژی سیستم های مخابراتی و شبکه های تلفن همراه کاربرد دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه باتری های لیتیومی نسل جدیدی از ذخیره سازهای انرژی هستند گفت: این باتری ها به دلیل ویژگی های منحصر به فرد همچون چگالی انرژی و سطح ولتاژ بالا، بتدریج جایگزین انواع باتری های دیگر شده است و آینده ذخیره سازهای انرژی متعلق به این باتری ها خواهد بود.

سردار دهقان افزود: این کارخانه علاوه بر اشتغال زایی مناسب، از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری می کند و با صراحت می توان گفت این اقدام با ارزش از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وزیر دفاع تصریح کرد: مدیریت و کار جهادی برای روزآمدسازی تجهیزات نیروهای مسلح منجر به راه اندازی این کارخانه گردید و این روند به حول و قوه الهی در وزارت دفاع و صنایع وابسته با جدیت تداوم خواهد داشت.

دهقان، با تشکر و قدردانی از مدیران، متخصصان و صنعت گران خدوم و خستگی ناپذیر سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع گفت: اینگونه اقدامات که تأثیرات بسیار مثبتی در تقویت بنیه دفاعی و اقتصاد کشور دارد بی تردید رضایت و خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح را در پی خواهد داشت و زمینه را برای بهره برداری از فناوری های نو که در لبه دانش می باشند بیش از پیش فراهم می کند.

 

کد N539777

وبگردی