آفتاب
پژوهشها نشان داد

احتمال بازگشت سرطان پروستات با افزایش چربی خون

احتمال بازگشت سرطان پروستات با افزایش چربی خون

مطالعه جدید محققان دانشگاه دورهام نشان داد افزایش سطح دو نوع چربی کلسترول و تری‌گلیسیرید موجود در خون، باعث بازگشت سرطان پروستات در افرادی می‌شود که قبلا تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، سرطان پروستات پس از سرطان پوست رایج‌ترین نوع سرطان در میان مردان آمریکایی است. تنها در سال جاری 233 هزار مورد ابتلا به سرطان پروستات گزارش شده که از این میان 29 هزار و 480 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

طبق اظهار نظر پژوهشگران این تیم تحقیقاتی، از جمله دکتر اِما اِلوت، دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه دورهام درست است که مطالعات آزمایشگاهی ارتباط بین سرطان پروستات و میزان بالای کلسترول را نشان می‌دهد، اما ماهیت این ارتباط هنوز کاملا مشخص نشده است.

به همین دلیل، اِلوت و همکارانش برای تشخیص بهتر ارتباط بین میزان بالای کلسترول و سرطان پروستات، چربی خون 843 بیمار مبتلا به سرطان پروستات که قبلا تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند را بررسی کردند. این بیماران قبلا برای درمان سرطانشان تحت عمل جراحی قرار گرفته و غده سرطانی و بافت‌های اطراف آن از بدنشان خارج شده بود.

در نهایت این گروه تحقیقاتی دریافتند چربی طبیعی خون احتمال بازگشت سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

نتایج این پژوهش در مجله سرطان، همه گیر شناسی، پیشگیری و شاخصه‌های زیستی منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N539604

وبگردی