آفتاب

بیش از 10 هزار غیر نظامی در کوبانی در محاصره قرار گرفته‌اند

بیش از 10 هزار غیر نظامی در کوبانی در محاصره قرار گرفته‌اند

در حالی که جنگنده‌های ائتلاف موسوم به ضد داعش حملاتی را علیه پایگاه‌های این گروه در شهر کوبانی سوریه انجام دادند، منابع سوری اعلام کردند که بیش از 10 هزار غیرنظامی در شهر کوبانی سوریه که توسط گروه داعش محاصره‌ شده‌اند با گرسنگی، کمبود دارو و ترس از مرگ به خاطر حملات این گروه مواجهند و در حال حاضر در واقع با مرگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش حملات جدیدی را به پایگاه‌های این گروه در شهر کوبانی سوریه انجام داد و جنگنده‌های آمریکایی و عربستانی نیز عصر یکشنبه و دوشنبه هفت حمله را علیه این گروه انجام دادند که چهار حمله به پایگاه داعش در جنوب غرب کوبانی صورت گرفت و حملات دیگر به پایگاه‌های این گروه در شمال شرق این شهر انجام شد.

ماجد عبدالهادی، خبرنگار الجزیره اعلام کرد درگیری‌های میان داعش و نیروهای کرد در مرکز کوبانی و در نزدیکی گذرگاه مرزی "مرشد بینار" رخ داد و جنگنده‌های ائتلاف حدود 15 حمله را علیه پایگاه‌های داعش انجام دادند.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که گروه داعش با استفاده از شش خودرو بمب‌گذاری شده پایگاه‌های وابسته به یگان‌های حمایت از کردها در شهر کوبانی را هدف قرار داد که موجب زخمی شدن چند تن از کردها شد.

به گزارش منابع این حمله انتحاری موجب خسارت وارد شدن به چند ساختمان در مرکز شهر کوبانی شد و درگیری‌ها در مناطق شمالی این شهر همچنان ادامه دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که درگیری‌ها میان داعش و نیروهای کرد در شرق کوبانی موجب کشته شدن ده‌ها تن از اعضای داعش شد و گروه داعش در حال حاضر تلاش می‌کند تا کنترل بخش شمالی کوبانی را در دست بگیرد. در همین راستا نیروهای مسلح ترکیه تجهیزات نظامی جدیدی را به مرزهای خود با شهر کوبانی فرستادند.

منابع سوری اعلام کردند که غیرنظامیانی که توسط گروه داعش در شهر کوبانی محاصره شده‌اند پس از اینکه ترکیه گذرگاه خود را با کوبانی بست، با مرگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند چرا که اجازه ندادن به ورود کمک‌های انسانی موجب کمبود مواد غذایی و شیر کودکان و دارو شده است.

منابع اعلام کردند که غیرنظامیان پس از گذشت دو هفته از محاصره توسط داعش در معرض گرسنگی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که درخواست‌هایی از جامعه جهانی برای مداخله فوری جهت نجات غیرنظامیان و پایان دادن به پیشروی‌های داعش در کوبانی صورت گرفته است.

محاصره‌شدگان در شهر کوبانی همچنین احتمالاً در معرض کشتارهای جمعی در صورت سیطره گروه داعش بر این شهر قرار می‌گیرند.

یکی از اصحاب رسانه در شهر کوبانی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 85 غیرنظامی از آغاز حملات داعش کشته شده‌اند و داعش همچنین دست به اعدام چند تن از غیرنظامیان زده است.

به گزارش منابع، غیرنظامیانی که در مرز با ترکیه محاصره شده‌اند در وضعیت وخیمی به سر می‌برند و تعداد آن‌ها که به حدود 5000 تن می‌رسد با کمبود دارو و پوشش‌هایی برای خوابیدن مواجهند.

یک فعال کرد نیز اعلام کرد که محاصره‌شدگان در معرض برخورد غیرانسانی از سوی نیروهای امنیتی ترکیه نیز مواجهند که اجازه ورود کمک‌های لازم را به این شهر نمی‌دهند و برخی نهادهای بشردوستانه را از ورود به شهر کوبانی منع می‌کنند.

به گزارش اصحاب رسانه در شهر کوبانی اقدامات نیروهای امنیتی ترکیه موجب کشته شدن سه تن از غیرنظامیان شده است.

انتهای پیام

کد N539598

وبگردی