آفتاب

رئیس جمهور /1/:در سه ماه اول امسال تحرک خوبی در بخش های مختلف اقتصادی دیدیم

رئیس جمهور /1/:در سه ماه اول امسال تحرک خوبی در بخش های مختلف اقتصادی دیدیم

رئیس جمهور اعلام کرد: در بخش نفت در سه ماه اول امسال نسبت به سه ماه اول پارسال 1/6 درصد رشد داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پنجمین گفت‌وگوی تلوزیونی خود ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم و آرزوی وحدت برای مسلمانان اظهار کرد: ما از آغاز کار دولت با رکود توام با تورم مواجه بوده‌ایم که معضل بسیار بزرگی بود و حل آن به سادگی امکان پذیر نیست.

وی با بیان این‌که دولت هر کاری انجام داده است و هر قدمی که برداشته است با مشورت صاحب نظران و متخصصان بوده است افزود: اگر کمک متخصصان، حمایت عامه مردم و هدایت های رهبری نبود به این نقطه نمی‌رسیدیم.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که آثار خروج از رکود در اقتصاد ایران از زمستان پارسال دیده شد، خاطر نشان کرد: اولین بخشی که ازرکود خارج شد نفت بود؛ چرا که در سال 91 رشد ما منفی 8/6 بود و در سال 92 منفی 9/2 درصد بود پس در مجموع ما هشت تا نه فصل را پشت سرهم رکود داشتیم.

روحانی با اشاره به این‌که کشور ما غیر از سال‌های اولیه انقلاب هیچ زمان این طور رکود همراه با تورم 40 درصدی را تجربه نکرده بود خاطرنشان کرد: زمستان پارسال اولین بخش اقتصاد ما از رکود خارج شد و تولید ما در بخش نفت 7/13 رشد نشان داد.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که زمستان پارسال رشد واردات ما افزایش یافت توضیح داد:‌20/22 در فصل زمستان پارسال رشد داشتیم 4/16 در بخش مواد اولیه و همین طور 32 درصد در بخش سرمایه ای شاهد رشد بوده‌ایم و این نشان می داد، وقتی در مواد اولیه و ماشین آلات این اتفاق می‌افتد در فصل بعدی به تدریج خروج از رکود را تجربه می کنیم.

روحانی با اشاره به این‌که در سه ماه اول امسال تحرک خوبی در بخش های مختلف اقتصادی دیدیم، توضیح داد:‌در گردشگری رشد دو برابری در فصل اول امسال نسبت به سال گذشته داشتیم. همچنین در بخش صنعت ومعدن 10 درصد رشد را شاهد بودیم و در تولید خودرو 80 درصد در سه ماهه اول سال نسبت به پارسال رشد داشته ایم و در پتروشیمی ومواد خام نیز رشد داشته‌ایم.

ادامه دارد...

کد N539400

وبگردی