آفتاب
غفاری در همایش «امتداد اعتماد»:

آزادی مدن ظر امام علی(ع) همه امت اسلامی می‌شد

آزادی مدن ظر امام علی(ع) همه امت اسلامی می‌شد

امیدوارم که همه زندانیان سیاسی به زودی بدون قید و شرط آزاد شوند و این یکی از خواسته‌های بزرگ همه ماست./دکتر روحانی نیز در چند روز اخیر گفتند که دوست ندارم کشور 160 میلیون باشد، ما باید 80 میلیون باشیم یعنی هر کسی فقط یک چهره داشته باشد.

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: آزادی که امام علی(ع) از آن صحبت می‌کنند نه تنها برای یاران و نزدیکان بلکه شامل همه امت اسلامی و حتی دشمنان آن حضرت می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی غفاری در همایش «امتداد اعتماد» گفت: باید تاسف خودم را از غیبت عزیزانی همچون آقای کروبی، آقای موسوی که نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس بودند و همسر گرانسگ ایشان که قبل از انقلاب ما هر خانمی را می‌خواستیم مسلمان معرفی کنیم ایشان را نشان می‌دادیم ابراز دارم.

وی ادامه داد: من مایل بودم در این مراسم آقای دکتر عارف مجاهد بزرگ ما صحبت کند اما ایشان قبول نکردند امیدوارم همه عزیزان بتوانند حق آن مجاهدت بزرگ را ادا کنند.

مدیر مجموعه فرهنگی الهادی تاکید کرد: امیدوارم که همه زندانیان سیاسی به زودی بدون قید و شرط آزاد شوند و این یکی از خواسته‌های بزرگ همه ماست.

غفاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عدالت در اندیشه امام علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در نهج‌البلاغه عدالت به پنج معنی تبدیل شده است که از مجموعه این تفاسیر عدالت ما می‌فهمیم عدالت چه جایگاه رفیعی در اسلام و اندیشه امام علی دارد. 

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه هر کس امر حکومت را به زور و خیانت تصرف کند تا قیامت لعنت خداوند بر او خواهد بود و هر کس خائنی را بر کار بگمارد و از آن نیز حمایت کند او نیز مثل آن است، تصریح کرد: ما باید توجه کنیم عدالت در اندیشه امام علی(ع) خوب و بد نمی‌شناسد، دور و نزدیک نمی‌شناسد، غیرخودی و خودی در آن جای ندارد و صحابه و غیر صحابه یکی است.

وی اضافه کرد: این نوع عدالت امام علی(ع) چهار التزام دارد که اولی آن آزادی است، دوم اخلاق سوم حقوق و چهارم قانون است و آزادی که امام علی(ع) از آن صحبت می‌کنند نه تنها برای یاران و نزدیکان بلکه شامل همه امت اسلامی و حتی دشمنان آن حضرت می‌شد.

مدیر مجموعه فرهنگی الهادی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام احترامی که برای حضرت علی(ع) در خندق و رشادت‌های آن دارند امروز می‌خواهند امام را در آزادی و آزادگی‌اش و برخورد با دیگران و امت خود بشناسند امامی که به مردم خود می‌گوید با من با لحن ستمگران صحبت نکنید و به آن عمل و تکیه دارد.

غفاری با اشاره به ماجرایی که امروز برای او اتفاق افتاده بود، ابراز داشت: مسئولی با من تماس گرفته است و در پشت تلفن می‌گوید شایع شما ظل تعالی، به ایشان می‌گویم چرا دروغ می‌گویی گفتم اصلا معنی آن را می‌دانی یعنی چه؟ پس سعی کن خودت باشی و ادای ما آخوندها را در نیاور.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این باره به گفته‌های رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: دکتر روحانی نیز در چند روز اخیر گفتند که دوست ندارم کشور 160 میلیون باشد، ما باید 80 میلیون باشیم یعنی هر کسی فقط یک چهره داشته باشد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کلیه امور در جامعه اسلامی با مفهوم عدالت سنجیده می‌شود و معیار آن عدالت است و حتی عصر بسیار مظلوم ولایت در عدالت معنی می‌شود یعنی آنکه معیار آن عدالت است آنکه عادل است امام است و غیر از آن امام نیست.

کد N539371

وبگردی