آفتاب
گزارش خبری/

نخست‌وزیر جدید یمن را بشناسید

نخست‌وزیر جدید یمن را بشناسید

خبرگزاری مهر - گروه بین‎الملل: رئیس جمهور یمن امروز "خالد محفوظ بحاح" را مامور به تشکیل دولت جدید این کشور کرد که بر خلاف گزینه معرفی شده قبلی، سابقه حضور در وزارت نفت یمن را طی سالهای اخیر داشته است.

تحولات یمن این روزها دستخوش اتفاقات مثبتی است و پس از به ثمر نشستن تلاش‌های مردمی با امضای توافق "صلح و مشارکت" دورنمای تحولات این کشور روند خوبی به خود گرفته است.

"عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن که یک هفته پیش "احمد عوض بن مبارک" را مامور به تشکیل کابینه کرده بود، پس از چند روز و در پی اعتراضات مردمی و جنبش انصارالله به این انتخاب، مجبور به پذیرش استعفای وی شد.

اما امروز وی "خالد محفوظ بحاح" را مامور به تشکیل دولت جدید کرد که بر خلاف گزینه قبلی سابقه حضور در پستهای وزارتی را دارد.

خالد محفوظ بحاح اول ژانویه 1956 (58 ساله) در شهر "الدیس" در استان حضرموت یمن زاده شد.

وی تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه پونا هند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالی و بانکی به پایان رساند.

خالد بحاح در زمان نخست وزیری "با جمال" در سال 2006 به عنوان وزیر نفت انتخاب شد. بعدها در سال 2008 و 2014 نیز دو بار دیگر در زمان نخست وزیری "علی مجور" و "محمد سالم باسندوه" در همین سمت قرار داشت.

وی در سال 2008 به عنوان سفیر یمن در کانادا منصوب شد. آخرین سمت خالد بحاح نیز اخیرا اتفاق افتاد که وی  از سوی دولت به عنوان نماینده یمن در سازمان ملل در 11 ژوئن 2014 منصوب شد.

به هر حال با وجود اینکه بحاح شخصیتی معروف تر از بن مبارک محسوب می شود و سوابق دولتی متعددی را نیز دارا است اما باید منتظر بود واکنش جریانهای مردمی یمن به این انتخاب چه خواهد بود.

کد N539288

وبگردی