آفتاب
مسئولان پلیس هنگ کنگ:

معترضان می‌توانند به اعتصاب خود ادامه دهند

معترضان می‌توانند به اعتصاب خود ادامه دهند

رئیس دولت هنگ كنگ گفته بود که اشغال مرکز شهر و اداره‌های دولتی توسط معرضان هر چند در برخی مواقع خارج از کنترل بوده است اما نمی‌توان آن‌ را به عنوان یک انقلاب به حساب آورد.

مسئولان پلیس هنگ کنگ امروز-دوشنبه- اعلام کردند که دانشجویان معترضان می‌توانند پس از برداشتن موانع توسط پلیس، به اعتراض خود در مرکز شهر ادامه دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مسئولان پلیس این خبر را در حالی اعلام کردند که «لئونگ چونگ این» رئیس دولت هنگ كنگ اخیرا گفته بود که احتمال این‌که معترضان به خواسته‌های خود برسند، صفر است.

لئونگ در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اشغال مرکز شهر و اداره‌های دولتی توسط معرضان هر چند در برخی مواقع خارج از کنترل بوده است اما نمی‌توان آن‌ را به عنوان یک انقلاب به حساب آورد.

لئونگ در مصاحبه خود گفت که مطمئن است که این اعتراض‌ها خیلی دوام نمی‌آورند و بنابراین وی آسوده و آرام به کار خود ادامه می‌دهد.

دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ کنگ در اعتراض به قانون اساسی این کشور و همین‌طور نحوه انتخاب نامزدهای انتخاباتی در انجمن‌های دانشجویی طی هفته‌های اخیر در خیابان‌های هنگ کنگ و مرکز اصلی شهر به خیابان‌ها آمدند و درگیری‌های شدیدی با نیروهای پلیس داشتند.

کد N539234

وبگردی