آفتاب

مربیان نظامی انگلیس در اربیل عراق

مربیان نظامی انگلیس در اربیل عراق

انگلیس اعلام کرد: تیمی از مربیان نظامی خود را به عراق فرستاده تا به نیروهای پیشمرگ کرد نگهداری و استفاده از مسلسل‌های سنگین را آموزش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس در حالی از اعزام مربیان نظامی خود به عراق خبر داده که نیروهای پیشمرگ کرد همچنان در حال نبرد با شبه‌نظامیان داعش در شهر کوبانی هستند و از ترکیه خواسته‌اند با باز کردن مرز خود اجازه دهد سلاح و نیروهای داوطلب به مواضع آنها آمده و تقویت شوند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کردند، مربیان نظامی این کشور که براساس گزارش‌ها شامل 12 نفر است مدت یک هفته است که در اربیل عراق مستقرند تا به نیروهای کرد کار با مسلسل‌های اعطا شده از سوی انگلیس را آموزش دهند.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: ما همچنان در حال بررسی کمک به نیروهای امنیتی عراق هستیم و کمک‌های آموزش‌دهنده را برای آموزش مهارت‌های نظامی اعزام کرده‌ایم و پس از آن تیم‌هایی نیز برای آموزش‌های پزشکی و مقابله با بمب اعزام خواهند شد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس عنوان کرد: مربیان نظامی این کشور در حال اجرای یک نقش غیررزمی هستند. اگرچه انگلیس نیروی هوایی سلطنتی این کشور را در حملات هوایی علیه داعش در عراق مشارکت داد.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور عنوان کرده که هنوز مساله استقرار نیروهای زمینی این کشور در عراق مطرح نیست.

انتهای پیام

کد N539227

وبگردی