آفتاب

داوود اوغلو: مخالفان سوری باید آموزش ببینند

داوود اوغلو: مخالفان سوری باید آموزش ببینند

نخست‌وزیر ترکیه درباره خطر احتمالی گسترش داعش در میان مردم سوریه نسبت به دخالت دولتش در یک حمله نظامی طراحی شده علیه این تروریست‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، با وجود اعمال فشارها بر آنکارا برای پیوستن به ائتلاف نظامی علیه داعش، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به این مساله که آنکارا پذیرفته از اقدامات برای آموزش و تجهیز مخالفان سوری حمایت کند، گفت: موضع ما در قبال مخالفان سوری از قبل مشخص است. ما کم و بیش شاهد آنچه هستیم که در منطقه در حال رخ دادن است و تحلیل‌های دقیقی از وضعیت داریم.

نخست‌وزیر ترکیه ادامه داد: اگر آمریکا و کشورهای غربی به همراه گروه دوستان سوریه دو سال قبل از مخالفان سوری حمایت می‌کردند امروز داعش موقعیتی برای انجام حملات و قتل عام نداشت. این مردم شهرهای عراق هستند که می‌توانند داعش را شکست دهند نه حملات هوایی. هرگونه اقدام از جانب ارتش عراق برای دفاع از موصل مردم را به سمت داعش می‌کشاند. اقدامات توسط نیروهای خارجی نیز با شکست مواجه می‌شود و علت آن هم تمایلات ضدآمریکایی و غربی است که عامل قدرت گرفتن داعش است. مخالفان بابیستی آموزش ببینند و این راهکار جدیدی از جانب ما نیست. مردم در ادلب و حلب باید آموزش ببینند و از شهرها دفاع کنند.

انتهای پیام

کد N539221

وبگردی