آفتاب

سوزان رایس: دفاع از عراق وظیفه عراقی‌هاست/ جنگ علیه داعش طولانی است

سوزان رایس: دفاع از عراق وظیفه عراقی‌هاست/ جنگ علیه داعش طولانی است

مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد، جنگ علیه داعش «طولانی» خواهد بود و عراق باید رهبری آن را برعهده گیرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد، جنگ علیه داعش «طولانی» خواهد بود و عراق باید رهبری آن را برعهده گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: نیروهای زمینی می‌توانند بخشی از کمپین مبارزه با گروه داعش که بخش‌هایی از عراق و سوریه را اشغال کرده است، باشند.

رایس نیز بر مواضع دولت آمریکا مبنی بر ضرورت اقدام نیروهای امنیتی عراقی و نه آمریکایی تأکید کرد و گفت: نیروهای زمینی عراقی باید مقابله کنند، این جنگ آنها و سرزمین آنهاست.

وی در ادامه افزود: زمانی که ما بیش از 100 هزار سرباز در عراق داستیم، باز هم این مساله را بررسی می‌کردیم که آیا عراقی‌ها تمایل و توانایی دارند تا برای کشورشان بجنگند.

رایس اما ادامه داد، آمریکا به هر آنچه که بتواند از نیروهای هوایی به حمایت از عراق و نیروهای امنیتی کرد، ارائه دهد، ادامه می‌دهد.

تاکنون، ائتلاف تحت رهبری آمریکا بیش از 430 حمله هوایی علیه گروه داعش که اکنون در نزدیکی بغداد هستند، انجام داده است.

اما رایس هشدار داد، ما نباید طولانی مدت بودن این جنگ را نادیده بگیریم.

او درباره اظهار کرد: ما در آستانه اقدامی هستیم که به گفته باراک اوباما تلاشی طولانی مدت خواهد بود.

او هم چنین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید عراق نیروهای ارتش این کشور را که در دوران نخست‌وزیری نوری المالکی به شدت ضعیف شدند، بازسازی کند.

رایس در این خصوص عنوان کرد: درست است که این کار «آسان نخواهد بود» و «عزمی طولانی مدت خواهد طلبید» اما عراق را برای مبارزه با داعش در این کشور و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توانا می‌کند.

رایس افزود، آمریکا در تلاش‌های نظامی‌اش با ایران که با واشنگتن درباره مسائل هسته‌ای درگیر است، همکاری نخواهد کرد.

به گفته مشاور امنیت ملی آمریکا، دو کشور ایران و آمریکا در رابطه با عراق، سوریه و داعش کاملا متفاوت عمل می‌کنند.

در همین حال ارتش آمریکا روز گذشته اعلام کرد، حملات هوایی در شمال و غرب بغداد انجام داده و یک واحد کوچکش داعش را هدف قرار داده و نابوده کرده است.

این نهاد همچنین تأکید کرد که انگلیس نیز در این حمله هوایی کمک کرد.

از سوی دیگر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، شبه‌نظامیان داعش صدها تن از ایزدی‌ها، اکثراً کودک و زن را در بازداشتگاه‌های عراق و سوریه اسیر کرده است.

براساس گفته‌های شاهدان و اقوام اسرا، این گروه تروریستی به صورت سیستماتیک زنان جوان و دختران نوجوان را از خانواده‌هایشان جدا و برخی از آنها را مجبور به ازدواج با جنگجویان خود کرده است.

صدها تن از اقلیت مذهبی ایزدی در حمله داعش به آنها کشته شده و هزاران تن از آنها مجبور به ترک محل زندگی خود در شمال غرب عراق شدند.

همچنین گزارش‌های اخیر، نشان می‌دهد که جنگجویان کرد پیشرفت‌های داعش در شهر کوبانی را متوقف کرده‌اند.

براساس گزارش حقوق بشر در سوریه، از زمان آغاز حملات در کوبانی تاکنون 550 تن کشته شده‌اند که 300 تن از آنها از اعضای داعش بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N539191

وبگردی