آفتاب

درخواست صدها شخصیت چپ‌گرای اسرائیلی از انگلیس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

درخواست صدها شخصیت چپ‌گرای اسرائیلی از انگلیس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

363 تن از شخصیت‌های ملی چپ‌گرای اسرائیل از جمله اعضای سابق کنست پیش از رای‌گیری غیرالزام‌آور قانون‌گذاران انگلیس از آنها خواستند تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، این افراد در نامه‌ای از پارلمان انگلیس خواستند تا امروز (دوشنبه) مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین را به بحث بگذارد.

آنها در نامه خود نوشتند: ما اسرائیلی‌های نگران بر این باوریم که بقای بلندمدت و امنیت اسرائیل به بقا و امنیت طولانی‌مدت کشور فلسطین بستگی دارد. به همین دلیل ما از اعضای پارلمان انگلیس می‌خواهیم تا به نفع این مساله رای بدهند و از دولت لندن می‌خواهیم تا کشور فلسطین را در کنار اسرائیل به رسمیت بشناسد.

مناظره درباره این مساله در مجلس عوام پارلمان انگلیس کمتر از دو هفته از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط سوئد صورت می‌گیرد.

138 کشور جهان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند اما تعداد بسیار کمی از آنها از اروپا هستند. اتحادیه اروپا خواستار تشکیل کشور فلسطین از طریق راه حل «دو کشوری» است. مجارستان، لهستان و اسلواکی پیش از پیوستن به اتحادیه اروپا فلسطین را به رسمیت شناختند. سوئد تنها کشور عضو اتحادیه اروپاست که فلسطین را به رسمیت شناخته است.

باوجود مناظره درباره این مساله در پارلمان انگلستان، دولت لندن به نظر نمی‌رسد که در حال حاضر به صورت رسمی کشور فلسطین را خارج از چارچوب مذاکره دو کشوری به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام

کد N539179

وبگردی