آفتاب

تغییر قوانین ضد تروریستی نیوزیلند برای مقابله‌ با تروریست‌ها

تغییر قوانین ضد تروریستی نیوزیلند برای مقابله‌ با تروریست‌ها

دولت نیوزلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد که به خاطر تهدید تروریست‌ها به دنبال بررسی قانون ضد تروریستی و تغییراتی در آن است؛ اقدامی که منتقدان می‌گویند ممکن است باعث اعمال محدودیت‌هایی درباره حق صدور پاسپورت و مسافرت به این کشور شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کی، نخست‌وزیر نیوزلند گفت: شبه‌نظامیان خارجی که فعال هستند و یا از صحنه نبرد بازگشته‌اند نگرانی اصلی برای بسیاری از کشورها محسوب می‌شوند. آژانس‌های اطلاعاتی ما درباره این خط آگاه هستند و برای رسیدگی به آن تمرکز دارند. ما می‌دانیم تعدادی از اتباع نیوزلند به خارج سفر کرده‌اند تا در کنار شبه‌نظامیان دیگر بجنگند. برخی هم تمایل دارند تا به خارج سفر کرده و در کنار داعش در عراق و شام باشند.

وی ادامه داد: ما به دنبال تغییر در قوانین ضد تروریستی هستیم. با توجه به تغییرات سریعی که در حال رخ دادن است، کابینه به قانون‌گذاران مستقیماً اعلام کرده تا قوانین مربوط به مسافرت و صدور پاسپورت را مورد بررسی قرار دهند.

سخنگوی حزب اپوزیسیون سبز نیز در این‌باره گفت: داعش از جانب سازمان ملل یک سازمان تروریستی اعلام شده و همچنین او باعث می‌شود تا در نیوزلند نیز به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شو. براساس قانون جلوگیری از تروریسم، حضور در یک گروه تروریستی غیرقانونی است.

انتهای پیام

کد N539042

وبگردی