آفتاب

حمله سایبری به وب‌سایت‌های دولتی چین در حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ

حمله سایبری به وب‌سایت‌های دولتی چین در حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ

گروه هکری "انانیموس" به تهدید خود درخصوص حمله سایبری به وب‌سایت‌های دولتی چین عمل کرده و اقدام به انتشار اطلاعات متعلق به وب‌سایت‌های دولتی این کشور به منظور از حمایت از اعتراضات دموکراسی‌خواهان در هنگ‌کنگ عنوان کرده، کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، گروه "انانیموس" صدها شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی متعلق به مقامات و شرکت‌های منطقه آزاد تجاری نینگ بو در استان ژجیانگ و یک پایگاه کاریابی که از سوی دولت منطقه چانگ شینگ اداره می‌شد، منتشر کرد.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست گزارش داد که گروه «انانیموس» این اقدام را پس از آنکه دولت چین تهدید این گروه به انجام حملات سایبری را محکوم کرد، انجام داده است.

اطلاعات منتشر شده از سوی این گروه شامل آدرس‌های آی‌پی و اسامی مقامات می‌شود.

وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این تهدید نشان می‌دهد که چین قربانی حملات سایبری است و گروه‌های هکری بین‌المللی تهدید بزرگی علیه این کشور هستند.

گروهه «انانیموس» اعلام کرد که تاکنون به بیش از 50 پایگاه اطلاعاتی دولتی چین نفوذ کرده و 50 هزار نام کاربری و پست الکترونیکی را افشا کرده است.

این گروه عنوان کرد که به وعده خود برای ایستادن در کنار شهروندان هنگ‌کنگ و نبرد در کنار آنها عمل می‌کند.

این گروه پیشتر پس از انتشار نخستین هشدار خود در تاریخ دوم اکتبر به سایت‌های متعلق به مقامات هنگ‌کنگ حمله کرد.

گروه «انانیموس» در پیام ویدئویی علیه دولت و پلیس هنگ‌کنگ به دلیل استفاده از گاز اشک‌آور علیه تظاهرکنندگان اعلام جنگ سایبری کرد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس چین دو فعال پکنی را که در اعتراضات دموکراسی‌خواهان هنگ‌کنگ شرکت کرده بودند، بازداشت کرد.

به گفته گروه‌های حقوق بشری در هفته‌های اخیر بالغ بر 40 فعال را که از اعتراضات هنگ‌کنگ اعلام حمایت کرده بودند در خاک این کشور بازداشت کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک فعال چینی اعلام کرد که "ژانگ شیو هوا" و "لی لی‌ هوا" دو فعال زن چینی چند روز پیش توسط پلیس این کشور به اتهام ایجاد نزاع و تحریک به بی‌نظمی بازداشت شده‌اند.

این دو در ماه ژوئیه در هنگ‌کنگ با رسانه‌های خارجی مصاحبه کردند و در اعتراضات دموکراسی‌خواهانه شرکت کردند.

انتهای پیام

کد N538801

وبگردی