آفتاب
یک فعال دانشجویی:

رئیس‌جمهور برای شنیدن نظرات دانشجویان حساسیت به خرج دهد

رئیس‌جمهور برای شنیدن نظرات دانشجویان حساسیت به خرج دهد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه‌ها باید برای شنیدن نظرات دانشجویان باشد؛ در غیر این صورت مراسم‌های دولتی را در خارج از دانشگاه نیز می‌توان برگزار کرد.

رضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: سخن رئیس‌جمهور درباره تبدیل نشدن دانشگاه به باشگاه سیاسی و مرکز فعالیت احزاب کاملا سنجیده و بجا است، اما همه می‌دانیم با سخن گفتن کار انجام نمی‌شود، بلکه باید با ایمان به این حرف مقدمات آن را فراهم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در یک سال گذشته شاهد اتفاقاتی در جهت این سخن رئیس‌جمهور نبودیم. در همین دانشگاه تهران با دستور سرپرست فعلی، به یکی از گروه‌های غیر دانشجویی مجوز برگزاری مراسمی داده شده بود که در آن از بعضی افراطیون و محکومان قضائی دعوت شده بود. البته این مراسم با مطالبه دانشجویان ارزشی لغو شد، اما این حرکات نمونه‌ای از تبدیل شدن دانشگاه به باشگاه سیاسی است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در سخنان رئیس‌جمهور قابل تامل بود بحث استیضاح وزیر علوم بود. رئیس‌جمهور به اساتیدی اشاره کردند که از دکتر فرجی دانا حمایت کرده بودند و این را دلیلی برای ابقای ایشان شمردند، اما آیا دولت برای مخالفان نیز احترام قائل است؟ مگر چند درصد از اساتید دانشگاه‌ها به رئیس‌جمهور نامه نوشتند؟ قطعا در مقابل مجموع اساتید درصد کمتری را شامل می‌شوند.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: این‌که مسئله استیضاح وزیر علوم را به موضوع بورسیه‌ها گره بزنیم درست نیست. دلیل اصلی استیضاح وزیر حاشیه‌سازی‌ها بود. حاشیه سازی‌هایی که خود رئیس‌جمهور با آن مخالف بودند. این‌که مهمترین وزارت خانه علمی کشور را یک سال با حاشیه اداره کنیم و مسائل فرعی را به جای مسائل اصلی قرار دهیم خلاف مصالح عمومی است. تدبیر اقتضا می‌کند رئیس‌جمهور فردی را برای وزارت علوم معرفی کند که دارای سابقه روشن علمی بوده و فعالیت حزبی و جناحی نداشته باشد.

نظری تصریح کرد: امیدواریم از این پس مسئولان دولتی از برگزاری مراسم‌های یک طرفه در دانشگاه پرهیز کنند. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بدلیل اعتراض به عدم اختصاص وقت به تشکل‌های دانشجویی در این جلسه شرکت نکرد. برای تشکل‌های دانشجویی فقط 5 سهمیه اختصاص دادند. از رئیس‌جمهور می‌خواهیم برای شنیدن نظرات دانشجویان حساسیت به خرج دهند.

انتهای پیام

کد N538690

وبگردی