آفتاب

تاکید فرمانده سپاه فجر فارس بر توجه به جایگاه فرهنگ در برنامه‌های فرهنگی

تاکید فرمانده سپاه فجر فارس بر توجه به جایگاه فرهنگ در برنامه‌های فرهنگی

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: مسئولان باید مراقب باشند که برخی به بهانه برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی بستر ایجاد فساد و فحشا را فراهم نکنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور با اشاره به برپایی برخی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در شیراز به مناسبت‌های مختلف اظهار کرد: کارفرهنگی بسیار ظریف است و نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون دارد.

وی با تاکید بر توجه به جایگاه و شان فرهنگ در برنامه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی استان شیراز باید به این مسئله توجه کنند که در برخی از نمایشگاه‌های برپا شده، افرادی به بهانه جشن و سرور از مناسبت‌های مذهبی سوء ستفاده کرده و باظاهر و پوششی نامناسب و نواختن آهنگ‌های مبتذل چهره‌ای ضد اسلامی به این برنامه‌ها می‌دهند.

وی با بیان این‌که «ما مخالف شادی و نشاط نیستیم» خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی شاد تاثیر مثبتی بر جامعه دارد، اما باید مراقب باشیم که این برنامه‌ها جامعه را به سمت زوال نبرد و شهر از ظواهر اسلامی دور نشود.

غیب‌پرور با بیان این‌که «برخی افراد به بهانه حضور در برنامه‌های فرهنگی شاد، بدحجابی، بی‌عفتی و بی‌بندوباری را در جامعه ترویج می‌دهند» ادامه داد: فضای شهر شیراز باید در شان سومین حرم اهل بیت(ع) و متناسب با پیشینه مذهبی، فرهنگی و تمدن آن باشد.

وی با تاکید بر «استفاده از ظرفیت مناسبت‌ها برای دستیابی به اهداف حوزه اجتماعی وفرهنگی» تصریح کرد: حرکت‌های مردمی در زمینه اقدامات فرهنگی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان این‌که «شادکردن مردم به هر قیمتی کار درستی نیست» یادآور شد: باید ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و آموزه‌های معنوی در بین تمام سطوح و طبقات اجتماعی جامعه بسط داد.

انتهای پیام

کد N538482

وبگردی