آفتاب

ممدوحی: روحانیت نقش مهمی در توسعه فرهنگ غدیر در جامعه دارد

ممدوحی: روحانیت نقش مهمی در توسعه فرهنگ غدیر در جامعه دارد

عضو مجلس خبرگان گفت: حوزه و روحانیت نقش مهمی در توسعه فرهنگ غدیر و احیای ارزش‌های آن در جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله حسن ممدوحی با گرامیداشت ایام دهه ولایت درباره اهمیت عید سعید غدیر خم گفت: غدیر واقعه‌ای عظیم و فراموش ناشدنی است که باید ابعاد مختلف این رویداد مهم به خوبی تبیین شود. غدیر افتخار و هویت مکتب تشیع است از این رو لازم است فرهنگ غدیر را به خوبی در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان جایگاه مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت در معرفی غدیر خم اظهار کرد: حوزه و روحانیت نقش مهمی در توسعه فرهنگ غدیر و احیای ارزش‌های آن در جامعه دارد. اگر در معنای واقعی فرهنگ اصیل غدیر را در جامعه اشاعه دهیم بسیاری از ارزش‌های معنوی و اخلاقی در زندگی حاکم خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «غدیر واقعه‌ای انکار ناشدنی در تاریخ اسلام و تشیع است» اظهار کرد: واقعه غدیر خم در جمع بسیاری از مسلمانان روی داد و پیامبر عظیم الشان اسلام جلوی چشمان صدها شاهد امام علی(ع) را وصی و جانشین خود خواند.

این عضو جامعه مدرسین قم خاطرنشان کرد:حوزه باید پاسخگوی شبهات و سوالات در مورد غدیر خم باشد تا این جریان بزرگ برای مردم به ویژه جوانان و حتی برای جهانیان معرفی و حقایق غدیر آشکار شود.

وی یادآور شد:تلاش ها و مشقت‌های پیامبر(ص) در هدایت مردم در واقع در غدیر خم نتیجه داد و با ابلاغ پیام الهی دین مبین اسلام کامل شد.

وی درباره فرهنگ غدیر گفت: فرهنگ غدیر به منزله توسعه ارزش‌های اخلاقی، معنوی و دینی و فرهنگی برگرفته از اسلام ناب محمدی و مکتب تشیع است و در احیای فرهنگ غدیر می‌توان به معارف اهل بیت(ع) و سیره معصومین نیز توجه کرد.

ممدوحی گفت: فرهنگ غدیر اگر به خوبی معرفی شود، بسیاری از مشکلات جامعه از میان می‌رود؛ زیرا این فرهنگ غنی ارزش‌های فراوانی را در توسعه می‌دهد به خصوص ولایتمداری و پرهیز از افراط و تفریط از مصادیق مهم غدیر است.

انتهای پیام

کد N538456

وبگردی