آفتاب
دبیر ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

188 خانه فرهنگ دیجیتال در مساجد کشور فعال است

188 خانه فرهنگ دیجیتال در مساجد کشور فعال است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از فعالیت 188 خانه فرهنگ دیجیتال در مساجد کشور خبر داد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از فعالیت 188 خانه فرهنگ دیجیتال در مساجد کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی در آیین افتتاح چهار مرکز خانه فرهنگ دیجیتال خراسان شمالی که به صورت همزمان در محل دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 19 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال است، بیان کرد: نمایندگان مجلس در برنامه پنجم توسعه، مصوب کردند تا پایان برنامه پنجم، باید یک چهارم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی و هنری باشند.

وی با بیان اینکه این مصوبه توسعه کیفی و کمی کانون های مساجد را شتاب و حمایت از این مراکز را بیشتر کرد، افزود: البته بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در مورد کانون ها، نگاه تازه ای در بحث فعالیت های کانون های مساجد بخشید.

وی با اشاره به تحلیل یک شبکه رادیویی آمریکا مبنی بر اینکه برای تهاجم فرهنگی در ایران سه مانع روحانیت، بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی همین سه مساله را در نقطه مقابل حرکت دشمن مورد تاکید قرار دادند.

سلیمانی با اشاره به اینکه تاکنون 188 مرکز دیجیتال در مساجد کشور راه‌اندازی شده است، بیان کرد: امروز یکی از جبهه‌هایی که به شکل هدفمند ما را تهدید می‌کند فضای مجازی است که برای استفاده و رونق بیشتر اطلاعات در دنیای امروز است، اما در ورای این حرکت دست ها و برنامه هایی در کار است که افکار جوانان را مورد هدف قرار داده و ما باید با برنامه در این راستا حرکت کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: به همین منظور برای راه اندازی مراکز دیجیتال باید ظرفیت ها را به خوبی شناخته و دارای مدیریت و برنامه مناسبی باشیم؛ زیرا تکنولوژی در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و اگر از آنان در این مسیر عقب بمانیم، دشمنان بر ما مدیریت خواهند کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که در خانه های فرهنگ دیجیتال، نرم افزارهای مناسبی در فضای اینترنت برای خانواده ها و نسل جوان و نوجوان تهیه شود، عنوان کرد: فرزندان ما در هر صورت به سمت فضای اینترنت خواهند رفت و ما باید این جهت را با تقویت و برنامه ریزی مناسب و ارائه محصولات جدید اصلاح کنیم تا بخش اعظمی از فضای مجازی که به دست دشمنان افتاده را فتح کنیم تا فرزندانمان در دام دشمنان نباشند.

وی با اشاره به اینکه 46 میلیون نفر در کشور از فضای اینترنت استفاده می کنند، اظهار کرد: با راه اندازی مراکز دیجیتال در کانون های مساجد باید برنامه های مناسب در این راستا انجام شود و این مراکز نباید رها شوند تا پایگاه های مطمئنی برای خانواده ها باشد.

انتهای پیام

کد N538388

وبگردی