آفتاب

قانونگذار جنجالی انگلیس از دنیای سیاست می‌رود

قانونگذار جنجالی انگلیس از دنیای سیاست می‌رود

یکی از قانونگذاران انگلیسی که به خاطر رسوایی جنسی در فضای مجازی از دولت استعفا داده بود، گفت که در انتخابات پارلمانی ماه مه سال آتی میلادی شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بروکز نیومارک» پس از آنکه تصویر مستهجنی از خودش را برای یک خبرنگار مرد که خود را به عنوان یک زن جوان فعال خبری جا زده بود، ارسال کرد، در 28 سپتامبر سال جاری میلادی از سمت خود به عنوان وزیر جامعه مدنی استعفا داد.

نیومارک 56 ساله که متاهل است و پنج فرزند دارد، کمی پیش از آنکه این داستان در روزنامه «ساندی میرور» منتشر شود از سمت خود در دولت کناره‌گیری کرد. نیورمارک که متولد آمریکاست و از سال 2005 میلادی یکی از اعضای حزب محافظه‌کار پارلمان از منطقه «برین تیری» واقع در شرق لندن بوده، در نامه‌ای به دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر انگلیس نوشت که در انتخابات پارلمانی سال 2015 میلادی برای به دست آوردن کرسی‌اش مبارزه نخواهد کرد.

وی در این نامه افزود: «ادامه کنجکاوی‌ رسانه‌ها به رویدادهای گذشته زندگی شخصی‌ام، فشار غیر قابل تحملی بر خانواده‌ام وارد می‌کند. در نتیجه تصمیم گرفته‌ام تا از این انتخابات پارلمانی اعلام انصراف کنم. من تنها خودم را مقصر می‌دانم و مسئولیت کامل اقداماتم را به عهده می‌گیرم. من یکی از حامیان وفادار دولت باقی خواهم ماند.»

انتهای پیام

کد N538254

وبگردی