آفتاب
رییس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد؛

وصول ۸۹۴ میلیارد تومان مطالبات معوقه دولتی در سال ۹۲

وصول ۸۹۴ میلیارد تومان مطالبات معوقه دولتی در سال ۹۲

در پایان سال گذشته ۸۹۴ میلیارد تومان مطالبات معوق دولتی وصول شد، ‌۱۱۹۰ میلیارد تومان جلوگیری از تضییع بیت المال، ‌۷۷۸۲ میلیارد تومان لغو و تجدید مناقصه‌ها و مزایده‌ها و ۹۴۳۵ هکتار رفع تصرف، ‌جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی صورت گرفت.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تعوقات بانکی دولت در سال ۹۲، گفت: در ارزیابی‌های مربوط به اثربخشی حاصل از گزارشهای نظارت و بازرسی سازمان به مبادی ذیربط در پایان سال گذشته حکایت از ۸۹۴ میلیارد تومان وصول مطالبات معوق دولتی، ‌۱۱۹۰ میلیارد تومان جلوگیری از تضییع بیت المال، ‌۷۷۸۲ میلیارد تومان لغو و تجدید مناقصه‌ها و مزایده‌ها و ۹۴۳۵ هکتار رفع تصرف، ‌جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر سراج در سی و سویمن سالگرد تاسیس این سازمان در ضمن تشکر از مسئولان قضایی و کارکنان سازمان مذکور با تاکید بر ضرورت سلامت اداری و ضمانت رفع اختلاف بین دستگاه‌های کشور، گفت: آنچه امروزه توجه و انرژی متخصصان و متفکران را به خود وا می‌دارد، ‌ بهینه سازی زیر ساختار‌ها و کارکردهای مربوط به آن‌ها و ایجاد رویه‌های مطلوب ومناسب در ارتباطات درونی آنهاست و سازمان‌های موفق و بخت یار، ‌آنهایی هستند که با استفاده از اندیشه‌های خلاق، ‌دستی بر‌تر در این زمینه دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به وظایف قوه قضاییه نیز اشاره کرد و افزود: جرم به عنوان یکی از کلید واژه‌های اصلی در کار این قوه، وجود زنجیره‌ای از دانش و تجربه را طلب می‌کند. حضور شاخه‌هایی تخصصی ا زجامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و اخلاق تا حقوق و مدیریت سیاست و تاریخ و تا آمار و ریاضیات و علوم یارانه‌ای، حکایت از پیچیدگی کم نظیر کار دراین عرصه دارد.

سراج ادامه داد: پیچیدگی‌های یاد شده با قامتی تمام و کمال در کار دستگاههای نظارت کننده از جمله سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران خودنمایی می‌کنند. اشاره قانونگذار محترم به دو کارکرد نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین، حکایتی از دو وجهی بودن و ظیفه ذاتی سازمان را به تصویر می‌کشد. دو وجهی که از یک سو به مباحث حقوقی و قضایی و از سوی دیگر به مسائل مدیریتی نظر دارد.

وی با اشاره به وظایف سازمان بازرسی کل کشور، تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور در دوره جدید ضمن اهتمام به تقویت بنیانهای دانشی تصمیمات ورویکردهای خود می‌کوشد تا با آگاهی از دستاوردهای نوین علمی بومی و غیر بومی پشتوانه قابل اعتماد برای کارکردهای خویش را فراهم آورد.

سراج ادامه داد: انجام مطالعات بنیادی و کاربردی از سوی محققان درون سازمانی و برون سازمانی برقراری ارتباطات با مراکز دانشگاهی و علمی طراحی و اجرای آموزشهای کاربردی و تخصصی با هدف ارتقای دانش کارکنان تکمیل گامهای مقدماتی راه اندازی اولین آکادمی ضد فساد در جمهوری اسلامی ایران بازنگری در دستور کار و اعضای کمیسیونهای علمی و تخصصی در سطح مرکز و استان‌ها با هدف ایجاد سیستم کاهش آمار کج روی‌ها و افزایش میزان درستکاری وسلامت اداری راه همچون گذشته و ا ثر بخش‌تر از آن در دل دارند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به معوقات دولتی و نقش سازمان بازرسی کل کشور در رسیدگی به آن، اعلام کرد: در ارزیابی‌های مربوط به اثربخشی حاصل از گزارشهای نظارت و بازرسی سازمان به مبادی ذیربط در پایان سال گذشته حکایت از ۸۹۴ میلیارد تومان وصول مطالبات معوق دولتی، ‌۱۱۹۰ میلیارد تومان جلوگیری از تضییع بیت المال، ‌۷۷۸۲ میلیارد تومان لغو و تجدید مناقصه‌ها و مزایده‌ها و ۹۴۳۵ هکتار رفع تصرف، ‌جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی را دارد.

به گفتهٔ او، تحقق بیش از ۹۵ درصد از ۱۷۸۶ عنوان برنامه‌های نظارت و بازرسی مستمر در سال ۱۳۹۲ و در دستور کار قرار گرفتن ۱۳۱۸ عنوان در شش ماهه سال ۹۳ حکایت از فعالیتهای پرحجم و سنگین سازمان دارد که به مدد عنایات الهی و حمایتهای مسئولان امید می‌رود برگ افتخار دیگری در کارنامه فعالیتهای دست اندرکاران سازمان باشد.

کد N538236

وبگردی