آفتاب

جایزه «چاپلین» در دستان «رابرت ردفورد»

جایزه «چاپلین» در دستان «رابرت ردفورد»

«رابرت ردفورد» اسطوره‌ی سینمای هالیوود از سوی انجمن فیلم مرکز «لینکلن» چهل‌ودومین جایزه‌ی «چاپلین» را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت ردفورد، بازیگر برنده‌ی دو اسکار، در ماه آوریل طی مراسمی که انجمن فیلم مرکز لینکلن برگزار می‌کند،‌ جایزه‌ی سالانه‌ی ‌چاپلین را در دست می‌گیرد.

او به پاس یک عمر فعالیت چشمگیر در حوزه‌های بازیگری‌، کارگردانی‌ و تهیه‌کنندگی سینما، این جایزه‌ را دریافت می‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، ردفورد از سال 1978 جشنواره‌ی فیلم «ساندنس» را بنیان‌گذاری کرده و آخرین‌بار در فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» جلوی دوربین رفت.

جایزه‌ی چاپلین که امسال چهل‌ودومین دوره‌ی خود را پشت سر می‌گذارد، پیش از این به ستاره‌های مانند «آلفرد هیچکاک»‌، «الیزابت تیلور‌»، «بیلی وایلدر‌»، «مریل استریپ»، «‌تام هنکس‌» و «راب رینر‌» اعطا شده است.

ردفورد که برای ایفای نقش در «همه مردان رییس‌جمهور» شهرت دارد،‌ اولین فیلم خود را به نام «مردم عادی» در سال 1980 کارگردانی کرد. او برای این اثر اسکار کارگردانی را دریافت کرد.

برخی آثار هنری رابرت ردفورد عبارتند از: «گتسبی بزرگ»، «نیش»، «بوچ کسیدی» و «ساندنس کید»، «تعقیب»، «جاسوس‌بازی»، «بروبیکر»، «این ملک متروک‌شده»، «همه مردان رییس‌جمهور»، «پیشنهاد بی‌شرمانه»، «خروج از آفریقا»، «کفش‌های کتانی»، «آخرین قلعه»، «خروج از آفریقا»، «رودخانه‌ای از میانش می‌گذرد»، «نجوای اسب» و «هاوانا».

وی در سال 1981 برای فیلم «مردم معمولی» جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی و در سال 2002 جایزه‌ی اسکار افتخاری را دریافت کرد. ردفورد در سال 1981 دانشگاه سینمایی «ساندنس» و چند سال بعد، جشنواره‌ای به همین نام را نیز تأسیس کرد. این کارگردان و هنرپیشه‌ی برجسته‌ی آمریکایی تا کنون در بیش از 39 فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

انتهای پیام

کد N538109

وبگردی