آفتاب
وزیر دادگستری:

همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات کودکان‌ بسیج شوند

همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات کودکان‌ بسیج شوند

وزیر دادگستری گفت: کمبودهای کودکان کشورمان را باید ارزیابی کرده و همه دستگاه‌ها را برای رفع مشکلات سرمایه‌های عظیم کشورمان بسیج کنیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در مراسم گرامیداشت هفته کودک ضمن تبریک هفته کودک و عید سعید غدیر، گفت: جامعه‌ای که نظام، رهبر و مدیر خوب و شایسته داشته باشد به آن جامعه، جامعه پاک و سالم می‌گویند.

وی ادامه داد: قانون کنوانسیون حقوق کودک دارای دو تعبیر است؛ ابتدا منظور از کودک، کودکان زیر 10 سال است و دوم منظور از کودک کسانی است که به سن بزرگسالی یعنی 18 سال نرسیدند و کسانی که سن‌شان زیر 18 سال است شامل این قانون می‌شوند.

وزیر دادگستری گفت: بحث کودک، نوجوانان و جوانان برای کشور ما بسیار ارزشمند است و سرمایه اصلی کشور ما همین قشر هستند اما در جامعه مشکلاتی وجود دارد که برای همه آحاد جامعه است اما بزرگترها می‌توانند در مقابل این مشکلات از خود دفاع کنند اما کودکان نمی‌توانند از حقوق خود دفاع کنند.

پورمحمدی بیان کرد: وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی حقوق کودک مصمم است تا کودکان را شناسایی کند چه کودکانی که از نظر خانواده دارای وضع نامناسبی هستند و چه کودکانی که دارای محرومیت‌هایی از جمله محرومیت درآمدی و محرومیت جسمی هستند؛ در واقع تلاش ما بر این است که حقوق این کودکان را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه باید به کودکان کمک جدی کرد، گفت: باید کمبودهای اینگونه کودکان را شناسایی و ارزیابی کنیم و همه دستگاه‌ها را در این راستا بسیج کنیم تا برای رفع مشکلات سرمایه‌های عظیم کشورمان کمک کنند. بحث کودک، نوجوان و جوان به عنوان اصلی‌ترین بحث در جامعه اسلامی ما مطرح است.

وزیر دادگستری ضمن ابراز امیدواری از پیشرفت‌ها برای رفع محرومیت‌های کودکان در کشورمان، گفت: امیدوارم سال دیگر که در همچنین روزی دور یکدیگر جمع می‌شویم و آمارها را مرور می‌کنیم شاهد پیشرفت و رفع مشکلات کودکانمان باشیم.

انتهای پیام

کد N538086

وبگردی