آفتاب
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

نهادهای حامی حقوق کودک درباره فعالیت‌هایشان پاسخگو باشند

نهادهای حامی حقوق کودک درباره فعالیت‌هایشان پاسخگو باشند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: تمامی نهادهایی که اسم‌شان حمایت از حقوق کودک است را باید مواخذه کنیم که چه فعالیت‌هایی برای کودکان انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مظفر الوندی در مراسم گرامیداشت هفته ملی کودک که صبح امروز در وزارت دادگستری برگزار شد، گفت: به دنبال شاسنایی و برنامه‌ریزی برای تمامی کودکان دارای شرایط خاص و مشکل‌دار هستیم.

وی ادامه داد: چرا در کشورهای پیشرفته باید کودک بازمانده از تحصیل داشته باشیم؟ در واقع نهادهای حامی حقوق کودک باید در خصوص فعالیت‌های مرتبط با کودکان پاسخگو باشند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به مشکلات کودکان، گفت: متاسفانه ما امروز شاهد کودکان بازمانده از تحصیل، کودک کار، کودکان حاضر در کانون اصلاح و تربیت هستیم و این در حالیست که با کار مدیریتی و برگزاری سمینارها نمی‌توان مسائل کودکان را حل کرد، بلکه باید با مشکلات کودکان آشنا و با آنها زندگی کرد.

الوندی درباره برنامه‌های مرتبط با کودکان در وزارت دادگستری تصریح کرد: در دادگستری همت همکاران بر این است که کودکان دارای شرایط خاص و مشکل‌دار را شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. همه نهادهایی که اسم‌شان حمایت از حقوق کودک است را باید به اینجا فرا بخوانیم و مواخذه‌ کنیم که چه فعالیت‌هایی برای کودکان انجام دادند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در پایان تصریح کرد: چرا در کشور پیشرفته‌ای همچون کشور ما باید کودک بازمانده از تحصیل وجود داشته باشد در واقع این مشکلات باید رفع و برای آنها برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

کد N538034

وبگردی