آفتاب

"شبه نظامیان اندکی به دنبال ورود به کشمیر هند هستند"

"شبه نظامیان اندکی به دنبال ورود به کشمیر هند هستند"

یکی از ژنرال‌های ارتش هندوستان گفت: برخلاف انتظارات درباره اینکه با خروج نیروهای خارجی از افغانستان احتمال افزایش شبه نظامیان در کشمیر وجود دارد، شبه نظامیان کمتری در سال جاری میلادی به دنبال گذر از مرز و ورود به کشمیر هند از پاکستان بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هندوستان در مرز دوفاکتوی خود با پاکستان که کشمیر است، تدابیر امنیتی را افزایش داده و نگران این است که با خروج نیروهای ائتلاف ناتو از افغانستان در پایان سال جاری میلادی، تمام انرژی شبه نظامیان به سمت کشمیر معطوف شود که تلاش می‌کند تا خشونت و ناآرامی‌های 25 ساله را پایان دهد.

اما ژنرال کانسام هیمالای سینگ، فرمانده ده‌ها هزار تن از سربازان در جبهه کشمیر گفت: برخلاف این انتظارات هیچ رشد قابل ملاحظه‌ای در مورد تعداد شبه نظامیان دیده نمی‌شود.

وی در مصاحبه‌ای ادامه داد: من انتظار دارم که در ماه‌های اکتبر و نوامبر شاهد ورود بیش از حد شبه نظامیان به کشمیر باشیم چرا که آن‌ها پیش از بارش برف از مناطق کوهستانی عبور می‌کنند.

هند، ارتش پاکستان را به مهیا کردن موقعیت برای ورود شبه نظامیان به کشمیر متهم می‌کند.

این ژنرال ارتش هند ادامه داد: برخلاف گزارش و انتظارات مقام‌ها تعداد کمی از شبه نظامیان افغان از مرز عبور کرده و وارد کشمیر شده‌اند. من تخمین می‌زنم که حدود 200 تا 250 شبه نظامی منتظر عبور از کوهستان‌های پیرپنجال در جنوب کشمیر هستند.

عاصم عمر، رهبر شاخه القاعده در جنوب آسیا، هند را صحنه نبرد جدید اعلام کرده و در پیامی ویدئویی گفته: از سرزمین‌ افغانستان، کاروانی در حال حرکت به سوی هند است.

انتهای پیام

کد N537892

وبگردی