آفتاب

چین: آمریکا پشت پرده اعتراضات اخیر در هنگ کنگ است

چین: آمریکا پشت پرده اعتراضات اخیر در هنگ کنگ است

ارگان رسمی دولت چین آمریکا را متهم کرد که عامل اصلی اعتراضات اخیر در هنگ کنگ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا این ادعا را رد کرده است.

امروز (شنبه) هزاران معترض باردیگر در منطقه اصلی اعتراضات در هنگ کنگ دست به تحصن زدند و خواسته سازمان‌دهندگان اعتراضات برای اجرای کمپین نافرمانی مدنی را اجابت کردند.

روزنامه دولتی "پیپلز دیلی"، متعلق به حزب کمونیست چین در مقاله‌ای که در صفحه نخست خود منتشر کرد عنوان داشت: که بنیاد آمریکایی موسوم به "موقوفه ملی برای دموکراسی" مستقر در واشنگتن در راستای راهبرد آمریکا برای تضعیف دولت‌های خارجی به نام حمایت از دموکراسی در اعتراضات اخیر هنگ‌کنگ دخیل بوده است.

این ارگان دولتی چین با استناد به گزارش‌های رسانه‌ای گفت که "لوییزا گرو"، یکی از مدیران این بنیاد آمریکایی چند ماه پیش با رهبران اعتراضات هنگ‌کنگ دیدار کرده تا جنبش اعتراضی این کشور را مورد بحث قرار دهند.

این درحالی‌ است که این بنیاد آمریکایی به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

وب سایت بنیاد موقوفه ملی برای دموکراسی عنوان کرده که این سازمان تاسیس شده تا وقف رشد و تقویت نهادهای دموکراتیک در سراسر جهان شود و اعتبارات آن عمدتا توسط کنگره آمریکا تامین می‌شود.

روز جمعه ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره نقش وزارت امور خارجه آمریکا در اعتراضات هنگ کنگ گفت: مقامات آمریکایی شدیدا اتهامات مبنی بر اینکه ما در فعالیت‌های هر شخص، گروه یا حزب سیاسی در هنگ کنگ مداخله داریم را رد می کنند.

انتهای پیام

کد N537445

وبگردی