آفتاب
سیدرضا تقوی:

گزارش جلسات وحدت اصولگرایان به جامعتین ارائه خواهد شد

گزارش جلسات وحدت اصولگرایان به جامعتین ارائه خواهد شد

یک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر قرار باشد گزارشی از جلسات وحدت اصولگرایان ارائه شود فقط و فقط به جامعتین داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در نشست همگرایی اصولگرایان با عنوان "جشن بزرگ ولایت"، اظهار کرد: خیلی‌ها به من می‌گفتند که هدفت از برگزاری جلسات همگرایی چیست و پشت پرده با چه کسی بسته‌ای؟ من اینجا عرض می‌کنم که پشت صحنه هیچ کس نیست و همه ما مقلدان مقام معظم رهبری هستیم. ما به دنبال دغدغه رهبر انقلاب راه افتاده‌ایم و اگر قرار باشد گزارشی از جلسات همگرایی بدهیم فقط و فقط به جامعه روحانیت مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که حدود یک سال است بحث همگرایی بین اصولگرایان آغاز شده است ، افزود: من از همه اصولگرایان با همه سلیقه‌ها چه آنها که در جلسات ما شرکت کردند و چه آنها که شرکت نکردند، ولی تأیید کردند تشکر می‌کنم. بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بعضی از دوستان آمدند و گفتند بسیاری از اصولگرایان سرخورده و ناامید شده‌اند و تعداد زیادی از آنها از مناصب خود خلع شده‌اند و بهتر است فکری برای جمع کردن اصولگرایان کنار هم داشته باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بحث جلسات وحدت را نزد آیت‌الله مهدوی کنی بیان کردیم. در آن مقطع ایشان کمی ناراحت و نگران بودند و ریاست جلسات را نپذیرفتند. پیشنهاد دوم ما یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز بود و آیت‌الله موحدی کرمانی این پیشنهاد را به آیت‌الله مهدوی کنی داد و ایشان هم قبول کرد که یکی از اعضا این کار را به عهده بگیرد و به هر حال قرعه به نام من افتاد.

وی در ادامه یادآور شد: حدود یک سال است که جلسات همگرایی اصولگرایان را تشکیل می‌دهیم. جلسات هر پنج‌شنبه در میان حدود 50 تا 60 نفر از سلیقه‌های مختلف اصولگرا برگزار می‌شود. همایش امروز هم چهارمین جلسه از سلسله همایش‌های همگرایی بود. نشست اول در مصلی به مناسبت پیروزی انقلاب و با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد. نشست دوم به مناسبت میلاد امام حسین (ع) با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی و نشست سوم که بانوان دعوت شدند با سخنرانی آیت‌الله جنتی برگزار شد. در همایش امروز هم از محضر آیت‌الله مصباح یزدی استفاده خواهیم کرد.

تقوی اضافه کرد: از آیت‌الله مصباح یزدی تشکر می‌کنم که دعوت ما را قبول کرد و در این جلسه حاضر شد. امیدواریم رهنمودهای ایشان توشه راه ما باشد. آیت‌الله مصباح همیشه چنین حرکات ولایی را همراهی کرده و امیدوار هستیم که به این حرکت هم مدد برساند.

رئیس ستاد ائمه جمعه همچنین تأکید کرد: هدف ما از برگزاری چنین نشست‌هایی این است که همه سلیقه‌های اصولگرا را کنار هم جمع کنیم تا اصولگرایان ناامید و سرخورده نشوند. ما به دنبال دغدغه مقام معظم رهبری راه افتاده‌ایم. وقتی آقا فرمودند با عنوان اعتدال نباید نیروهای مومن و انقلابی کنار زده شوند. ما می‌خواهیم با این حرکات نشاط اجتماعی به وجود بیاوریم که این مسأله به دولت هم کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تلاش داریم در چنین جلساتی اندیشه‌ها، مواضع روشن، سخنان بلند و حکیمانه مقام معظم رهبری را به سهم خودمان تبلیغ، ترویج و پشتیبانی کنیم. برای تقویت وفاق و همگرایی دور هم جمع شده‌ایم تا مجموعه‌ای از نیروهای جامعه با تفکر اصولگرا در صحنه حضور داشته باشند، گرم شوند و به جامعه نشاط بدهند.

این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار کرد: زمانی که خدمت آیت‌الله مصباح یزدی رسیدیم از ایشان خواستیم با همه حجم کاری خود اصولگرایان را با حضورشان بهره‌مند کنند و من امیدوارم رهنمودهای ایشان توشه راه ما باشد. ان‌شاألله خداوند امثال آیت‌الله مصباح را برای هدایت امت اسلامی و تقویت اصل امامت و ولایت از آفات مصون نگه دارد.

انتهای پیام

کد N537311

وبگردی