آفتاب

نماینده ماکو: اجازه تردد خودروهای وارداتی مناطق آزاد تا مراکز استان‌ها افزایش یابد

نماینده ماکو: اجازه تردد خودروهای وارداتی مناطق آزاد تا مراکز استان‌ها افزایش یابد

نماینده مردم ماکو در مجلس گفت که از بین هفت استانی که مناطق آزاد دارند در حال حاضر تنها خودروهای وارداتی منطقه آزاد اروند می‌توانند تا مرکز استان تردد کنند اما سایر مناطق آزاد این امکان را ندارند و تردد خودروها محدود به همین مناطق است.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این خواسته همه مناطق آزاد است که خودروهای وارداتی این مناطق بتوانند حداقل تا مرکز استان اجازه تردد داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: مثلا در ماکو که منطقه آزاد است نه جاده درستی وجود دارد و نه فرودگاه ماکو راه‌اندازی شده لذا اهالی منطقه از رییس‌جمهور درخواست کردند که این اجازه را بدهند برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران در منطقه، خودروهای وارداتی تا مرکز استان که فرودگاه اصلی در آن‌جا دایر است تردد کنند اما فعلا چنین اجازه‌ای ندادند.

او یادآور شد: با توجه به این که تنها هفت استان در کشور منطقه آزاد دارند، این عقلانی‌تر است که خودروهای وارداتی این مناطق بتوانند در داخل استان‌ مربوطه تردد کنند و محدودیتی از این جهت وجود نداشته باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت:‌ در حال حاضر تنها در منطقه آزاد اروند (خوزستان) امکان تردد خودروهای وارداتی تا مرکز استان آن هم بنا به تصمیم محلی استاندار امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

کد N537100

وبگردی