آفتاب
یک استاد دانشگاه:

درک هرچه بیشتر غدیر، عامل کاهش اختلاف در بین مسلمانان است

درک هرچه بیشتر غدیر، عامل کاهش اختلاف در بین مسلمانان است

یک استاد دانشگاه گفت: درک و شناخت هرچه بیشتر غدیر عامل کاهش اختلافات در بین مسلمانان است.

یک استاد دانشگاه گفت: درک و شناخت هرچه بیشتر غدیر عامل کاهش اختلافات در بین مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن فروتن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: غدیر عید ولایت و رهبری و عید کمال دین و اتمام نعمت‌های الهی است.

وی با بیان این سخن از پیامبر اکرم(ص) که عید غدیر افضل اعیاد من است، ادامه داد: زنده نگه داشتن عید غدیر وظیفه همه به خصوص ولایت‌مداران است.

فروتن با اشاره به نقش بسیار زیاد غدیر در وحدت مسلمین، گفت: اگر مردم زمان پیامبر(ص) غدیر را می‌شناختند و پیام آن را می‌شنیدند، این همه اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان بوجود نمی‌آمد.

وی با بیان این‌که «عید غدیر همان رسالت پیامبر در ولایت علوی است» ادامه داد: بر همه مسلمانان جهان لازم و ضروری است که با الهام گرفتن از قرآن کریم، پیام غدیر را بشنوند و اختلافات را کنار گذاشته و اتحاد و وحدت اسلامی خود را بیشتر کنند و آن را به جهانیان نشان دهند.

فروتن با ذکر اینکه «در دنیای امروز وحدت یک ضرورت است» افزود: بر همه شیعیان و اهل سنت واجب است که اختلافات را کنار بگذارند و با یکپارچگی از کیان اسلامی و آرمان‌های اسلام دفاع کنند.

وی ادامه داد: امروز اختلافات، آفتی برای اسلام است و باید مواظب فتنه‌های آنان بود.

فروتن بیان کرد: سلفی‌ها، تکفیری‌ها و داعشی‌ها به نام اسلام و با شعار اسلام در دنیا فتنه آفرینی می‌کنند و خیانت‌های خود را با نام اسلام مرتکب می‌شوند و فقط قصد آنان تخریب اسلام است.

وی با تاکید بر این‌که «داعش نماد فتنه و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است» گفت: اگر جلوی آن‌ها گرفته نشود، به یک جریان فتنه تبدیل می‌شود و تبدیل به اسرائیل دوم خواهد شد.

وی وحدت را مهمترین سلاح برای تمام ددمنشی‌ها و مقابله مسلمانان با تکفیری‌ها دانست و افزود: باید با اجرای مراسم باشکوه، این عید را زنده نگه داشت.

فروتن با بیان این‌که «مسلمانان باید بیدار باشند و فریب گروه‌های جاهل و افراطی را نخورده و آلت دست اسرائیل و غرب نشوند» گفت: جریان داعش در امتداد همان جریان اموی است که قصد تضعیف جریان اسلام و شیعه را دارند.

وی گفت: همان کسانی که ائتلاف ضد داعش را تشکیل دادند، همان کسانی هستند که داعش را بوجود آورده‌اند و آن را پرورش دادند و حال با اقدامات نمایشی، عوام فریبی می‌کنند و قصد فریب افکار عمومی را دارند تا به اهداف خود برسند.

انتهای پیام

کد N537043

وبگردی