آفتاب

فرانسه کاروان تسلیحاتی القاعده را در نیجر هدف قرار داد

فرانسه کاروان تسلیحاتی القاعده را در نیجر هدف قرار داد

فرانسه اعلام کرد، یک کاروان تسلیحاتی القاعده را در نیجر هدف قرار داده است که در حال انتقال انبوهی از تسلیحات از لیبی به مالی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کاروان به القاعده شاخه شمال آفریقا تعلق داشت و پنج شنبه شب در شمال نیجر رهگیری و منهدم شد. القاعده در حال انتقال سلاح از لیبی به مالی بود. این عملیات به ما اجازه داد تا حجم انبوهی از تسلیحات را توقیف کنیم و اقدام القاعده را ناکام بگذاریم و تعدادی از آنان را دستگیر کنیم.

در این بیانیه به تعداد زخمی شدگان اشاره‌ای نشده است. نیروهای فرانسوی از زمان مداخله نظامی در مالی در ژانویه 2013 برای بیرون راندن شبه نظامیان تندرو از جمله القاعده در مغرب اسلامی، در ساحل باقی مانده‌اند و القاعده کنترل شهرهای بیابانی شمال این کشور را به دست گرفته‌اند.

این عملیات با یک عملیات گسترده ضد تروریسم جایگزین شده و در پنج کشور ادامه یافت.

ژان ا یو لودریان، وزیر دفاع فرانسه گفته است که حدود 300 سرباز فرانسوی بخشی از این عملیات خواهند بود و 1000 تن از آنان در شمال مالی باقی می‌مانند.

در این عملیات همچنین از پهپاد، هلی کوپتر، جنگنده‌، خودروهای زرهی و هواپیماهای ترابری استفاده می‌شود و مقر فرماندهی آن در پایتخت چاد خواهد بود.

انتهای پیام

کد N536916

وبگردی