آفتاب
موسوی نژاد در گفتگو با مهر:

نشانه اصلی اسلام امریکایی خنثی و اهل سازش بودن آن است

نشانه اصلی اسلام امریکایی خنثی و اهل سازش بودن آن است

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به تفاوت اسلام امریکایی و اسلام ناب گفت: اسلام آمریکایی اسلامی خنثی و بی تفاوت است و در مناسبات بین‌المللی حامی نظام سلطه و اجرا کننده خواسته‌های آن‌هاست.

نماینده مرد دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه همراهی با ظلم راه شناخت اسلام امریکایی است، گفت: این اسلام بر خلاف تاکیدات فراوان قرآن و احادیث نبوی هیچگاه در کنار مظلوم قرار نمی‌گیرد، خود را کنار می کشد و صرفا به دنبال منافع خود و ابرقدرت‌هاست.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد افزود: به بیان دیگر هرگاه دیدید مسلمانان در مقابل زورگویان ایستاده‌اند و مقاومت می کنند، آن ها مسلمانان حقیقی‌اند و هر کجا با ظالم همراه شدند، آن ها مصداق عینی اسلام امریکایی هستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین در تعریف اسلام ناب گفت: اسلام ناب آن است که هر کجا دست اندازی به حقوق مسلمانان و بیت المال شود یا حقوق مردم در نظر گرفته نشود، به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید.

وی در توضیح این مطلب گفت: در یکی دو دهه اخیر شاهد گرایش جهانی مردم به اسلام هستیم و همین امر باعث اسلام هراسی در میان نظام سلطه شده است، موضوعی که می تواند به لحاظ هنجاری موازنه قدرت را برای آن‌ها به هم بزند، لذا این کشورها تلاش می کنند تا با شیوه های مختلف چهره اسلام را مخدوش سازند.

موسوی نژاد در ادامه به دو جلوه اسلام امریکایی اشاره کرد و گفت: گروه های افراطی مانند طالبان و داعش و همچنین برخی شبکه‌هایی که به بهانه تبلیغ اسلام ایجاد شده‌اند، محصول تفکر اسلام امریکایی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان بوشهر با بیان اینکه این امر هم به صورت گسترده در رسانه‌ها و هم به صورت عینی با ایجاد گروه های تروریستی صورت گرفته است، گفت: ایجاد شبکه هایی با عنوان اسلامی که در واقع تنها کار آن ها نمایش چهره خشن از اسلام است و همچنین حمایت از گروه های تندروی تروریستی مانند داعش از جمله اقدامات غرب برای نیل به این هدف است.

وی افزود: ایجاد گروه های تندرو و تروریست مانند طالبان و داعش با همین نیت صورت گرفت تا ضمن زشت جلوه دادن چهره اسلام اختلاف داخلی میان مسلمانان را نیز افزایش دهند. این گروه ها هم مصداق اسلام امریکایی هستند، اسلامی که دست پروده امریکا و ایادی آن‌هاست و اهداف آن‌ها را دنبال می کند و متاسفانه از سوی برخی کشورهای مسلمان نیز حمایت می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر، مقابله با اسلام امریکایی را که اسلام فتنه گر هم هست، از وظایف مسلمانان حقیقی خواند و گفت: خیلی مواقع شاهدیم که کشورهای مسلمان منطقه از ضرورت تعامل سخن می گویند و از حق خود و دیگر مسلمانان به راحتی می گذرند، این دیدگاه و این تفکر همراهی با نگاه غربی‌هاست و از آن هم به اسلام آمریکایی تلقی می شود. به اعتقاد این گروه، می توان مسلمان بود اما با غاصبان کنار آمد. این تفکر که در تقابل با ظلم کنار بیاییم در هیچ کجای اسلام نیست.

موسوی نژاد گفت: هشیاری نسبت به این گروه ها و برخورد مناسب با آن ها و آگاه سازی ذهن مردم جهان نسبت به ماهیت این گروه های تندرو وظیفه ماست.

گفتنی است حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، توجه به مسایل جهان اسلام و نگاهی بلند و فراگیر به مهمترین موضوعات مرتبط با امت اسلامی را در صدر وظایف و آداب حج گزاران دانستند و تاکید کردند: اتحاد مسلمین، مساله‌ی فلسطین، و نگاه هوشمندانه به تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، سه اولویت اصلی جهان اسلام است که امت اسلامی باید با بصیرت و ژرف اندیشی، به وظیفه و تکلیفِ روزِ خود در قبال این موضوعات عمل کند.

ایشان فرمودند: سوّمين موضوع مهم و داراى اولويّت، نگاه هوشمندانه‏‌اى است كه فعّالان دلسوز جهان اسلام بايد به تفاوتِ ميان اسلام ناب محمّدى و اسلام آمريكايى داشته باشند و از خلط و اشتباه ميان اين دو، خود و ديگران را برحذر بدارند. نخستين بار امام راحل بزرگ ما به تمايز اين دو مقوله همّت گماشته و آن را وارد قاموس سياسى دنياى اسلام كرد.

کد N536469

وبگردی