آفتاب
ارتش در آستانه اجرای بزرگترین عملیات نظامی در طرابلس؛

فرمانده ارتش لبنان: داعش به دنبال جنگ طایفه‌ای در کشور است

فرمانده ارتش لبنان: داعش به دنبال جنگ طایفه‌ای در کشور است

منابع آگاه در لبنان پیش‌بینی کردند که بزرگترین عملیات نظامی ظرف روزهای آتی در طرابلس لبنان انجام خواهد داد.

منابع آگاه در لبنان پیش‌بینی کردند که بزرگترین عملیات نظامی ظرف روزهای آتی در طرابلس لبنان انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه لبنانی در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ اظهار کردند که عملیات نظامی شدیدی ظرف روزهای آتی با شعار "ریشه کن کردن گروه‌های تندرو در باب التبانه آغاز خواهد شد".

منابع اظهار کردند: کسانی هستند که به دنبال انجام عملیات مشکوک و هدف قرار دادن پایگاه‌های ارتش لبنان در این شهر هستند تا این درگیری‌ها صورت گیرد.

منابع خاطرنشان کردند: این عملیات که پیش‌بینی می‌شود ارتش لبنان در طرابلس وارد آن شود دشوار و شدید خواهد بود و پیامدهای بسیاری برجای خواهد داشت.

در همین حال ژان قهوه چی، فرمانده ارتش لبنان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو عنوان داشت که یکی از سرکرده‌های داعش اعتراف کرده است که هدف این گروه در لبنان حمله به مناطق شیعی و مسیحی نشین است تا جنگ داخلی در لبنان رخ داده و فتنه‌ای میان اهل تسنن و تشیع ایجاد شود.

وی تصریح کرد: زمانی که یکی از سرکرده‌های داعش را پس از بازداشت در اوایل اوت در عرسال مورد بازجویی قرار دادیم وی اعتراف کرد که این گروه برای حمله به پایگاه‌های ارتش لبنان برنامه‌ریزی می‌کرد تا همانند کاری که در عراق کردند سلاح‌ها را تحت تصرف خود درآورند و سپس به مناطق شیعه نشین و روستاهای مسیحی نشین نزدیک عرسال حمله کنند.

نعیم قاسم تصریح کرد: داعش همچنین می‌خواهد جنگ داخلی میان اهل تشیع و تسنن در لبنان به راه بیندازد. این همان هدف اصلی آنهاست و به همین دلیل داعش از طریق گروهک‌های مخفی در طرابلس در شمال لبنان و همچنین منطقه عکار دست به فعالیت‌هایی می‌زند و از برخی از گروه‌های سنی در لبنان حمایت می‌کند.

وی افزود: داعش می‌خواهد گذرگاهی را به دریا بگشاید که تا کنون در عراق و سوریه از آن برخوردار نبوده است. تنها لبنان است که می‌تواند چنین امکانی را برای داعش به وجود آورد به همین دلیل داعش در تلاش است تا از میان کوه‌های قلمون سوریه به عرسال و سپس منطقه عکار در شمال لبنان راه یابد. خوشبختانه ما توانسته‌ایم بار دیگر آن‌ها را به سمت کوه‌ها فراری دهیم اما من مطمئن هستم اگر این گروه در این طرح خود موفق شود جنگ داخلی جدیدی به راه می‌افتد.

انتهای پیام

کد N536194

وبگردی