آفتاب

هشدار مقتدی صدر درباره دخالت آمریکا در عراق/آمریکایی ها خیر کشور ما را نمی خواهند

هشدار مقتدی صدر درباره دخالت آمریکا در عراق/آمریکایی ها خیر کشور ما را نمی خواهند

رهبر جریان صدر با اعلام اینکه آمریکا خیر عراق را نمی خواهد، درباره پیامدهای ورود نظامیان آمریکایی به این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المسله، مقتدی صدر رهبر جریان صدر شب گذشته مخالفت خود را با هر گونه دخالت زمینی بیگانگان در عراق اعلام کرد.

وی از دولت عراق خواست که دخالت آمریکا و هم پیمانان وی به بهانه مقابله با گروه داعش زمینه تجزیه عراق را فراهم نکند، زیرا آمریکایی ها خیر عراق را نمی خواهند.

رهبر جریان صدر در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما آمادگی داریم تا افراد مخلص خود را برای حمایت از اماکن و مناطق مقدس به صفوف ارتش عراق ملحق کنیم و همچنین آمادگی داریم مناطق آزاد شده را در کمتر از 15 روز به ارتش عراق واگذار کنیم.

مقتدی صدر در ادامه گفت: دولت باید مرزها و اطلاعات خود را حفظ کند و برای آزاد سازی استان درد کشیده نینوا که همچنان از تروریسم رنج می برد تلاش کند.

خاطرنشان می شود روزنامه السیاسه کویت روز گذشته از احتمال حضور دو هزار و 300 نظامی آمریکایی به عنوان نیروی زمینی برای ورود به عراق به ویژه استان الانبار با هدف مقابله با داعش خبر داده است امری که بسیاری از شخصیت های مذهبی و سیاسی عراق با آن مخالف هستند و آن را به نوعی اشغال عراق می دانند.

 

کد N536184

وبگردی