آفتاب

انتقاد کردها از بی تفاوتی مسعود بارزانی به سرنوشت عین العرب

انتقاد کردها از بی تفاوتی مسعود بارزانی به سرنوشت عین العرب

با افزایش احتمال سقوط عین العرب(کوبانی) و مخالفت ترکیه با مداخله نظامی علیه داعش در این شهر، کردها از بی تفاوتی رئیس منطقه کردستان عراق به سرنوشت عین العرب که در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی قرار دارد، انتقاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه عراقی المسله با انتشار گزارشی اعلام کرد که به دنبال مخالفت ترکیه با مداخله نظامی در شهر کردنشین عین العرب سوریه، کردها و دیگر گروههای منطقه ای و بین المللی منتظر تصمیم "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق در رویارویی با حملات تروریستهای داعش علیه کردهای شهر کوبانی هستند.

روزنامه اردنی الرای با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از یکی از کارشناسان مسائل منطقه ای نوشت که سکوت بارزانی در خصوص عدم مداخله در کوبانی به ائتلاف سیاسی وی با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه باز  می گردد .

این در حالی است که با مخالفت ترکیه با مداخله نظامی در عین العرب در سوریه که در چند کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد و همچنین آزادی 46 اسیر ترک توسط داعش طی هفته های گذشته تردیدها در خصوص گسترش روابط میان ترکیه و داعش افزایش یافته است.

از سوی دیگر در حالی که طبق گزارشهای سازمان ملل، عین العرب در آستانه سقوط قرار دارد و جان هزاران نفر از ساکنان این شهر که همچنان در آن سکونت دارند در خطر است بارزانی همچنان بر ادعای استقلال خواهی اربیل و کرکوک پافشاری می کند و تاکنون قدمی در راستای نجات کردهای عین العرب برنداشته است.

 شایان ذکر است با وجود حملات جنگنده های ائتلاف به مواضع داعش در شهر عین العرب در شمال سوریه داعش طی روزهای اخیر گستره سیطره خود را بر این شهر مستحکم تر کرده و طبق گزارشهای بین المللی، این شهر در آستانه سقوط قرار دارد.

کد N536154

وبگردی