آفتاب

وزیر خارجه عراق: اجازه ایجاد پایگاه‌ یا استقرار نیروهای خارجی را در عراق نمی‌دهیم

وزیر خارجه عراق: اجازه ایجاد پایگاه‌ یا استقرار نیروهای خارجی را در عراق نمی‌دهیم

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که بغداد اجازه نخواهد داد پایگاه‌های نظامی در عراق ایجاد شده یا نیروهای زمینی خارجی در این کشور مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در مصاحبه‌ای با شبکه روسیا الیوم گفت: جامعه بین‌الملل حمایت خود را از عراق در جنگ علیه داعش اعلام کرده است. ما نیز روی باز به کشورهای جهان نشان داده و نیازمند برقراری روابط خوب هستیم.

وی در خصوص روابط با ایران و سایر کشورهای همسایه گفت: باید پرونده روابط خود با تهران و کشورهای همسایه را بگشاییم و مشکلات حل و فصل نشده را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بغداد به دلیل اوضاع امنیتی عراق از کشورهای همسایه درخواست کمک کرده است، تاکید کرد: میان اینکه درخواست‌هایی صورت بگیرد و اینکه روی برخی از طرف‌ها بخواهیم حساب باز کنیم فرق وجود دارد.

ابراهیم جعفری همچنین در خصوص عدم تعیین وزرای کشور و دفاع گفت: نامزدهای دو وزارتخانه کشور و دفاع ظرف دو هفته آتی معرفی خواهند شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در خصوص سقوط سریع شهرهایی همچون موصل در مقابل حمله داعش نیز گفت: مشکلات داخلی در عراق باعث تضعیف شهرها در مقابل داعش شد.

وی در اشاره به موضع ترکیه در قبال ائتلاف علیه داعش تصریح کرد: ترکیه درک و استراتژی متفاوتی در مقابله با داعش دارد اما تنها این گزینه در مقابل ترکیه قرار دارد که در کنار ائتلاف علیه داعش به صف آرایی بپردازد.

وی همچنین در خصوص کشتار صدها سرباز عراقی به دست داعش در پایگاه اسپایکر در صلاح الدین تاکید کرد: باید با جدیت در مقابل هرگونه سستی در انجام تحقیقات در خصوص این مساله ایستاد.

انتهای پیام

کد N536144

وبگردی