آفتاب

کشته شدن ماهیگیر چینی از سوی گارد ساحلی کره جنوبی/ انتقاد پکن از دخالت آمریکا در هنگ‌ کنگ

کشته شدن ماهیگیر چینی از سوی گارد ساحلی کره جنوبی/ انتقاد پکن از دخالت آمریکا در هنگ‌ کنگ

کشته شدن ماهیگیر چینی از سوی افسر گارد ساحلی کره جنوبی و انتقاد پکن از اقدام آمریکا در حمایت از معترضان هنگ‌ کنگی از جمله تحولات چین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد شدید از اقدام آمریکا در حمایت از معترضان هنگ‌ کنگی و گزارش اخیر کنگره درباره تحولات اخیر در این منطقه تاکید کرد که ایالات متحده به جای دخالت در امور داخلی چین باید حمایت‌ خود را از دموکراسی در هنگ‌ کنگ اعلام کرده و دست از تخریب روابط واشنگتن و پکن بردارد.

معترضان هنگ‌ کنگی خواستار برگزاری انتخابات آزاد و بدون نظارت چین در سال 2017 هستند زیرا برای اولین بار است که رئیس دولت محلی به طور مستقیم از سوی مردم انتخاب می شود.

در همین رابطه دولت هنگ کنگ انجام مذاکره با رهبران دانشجویان در زمینه نحوه انتخاب در این منطقه را که قرار بود امروز جمعه برگزار شود، لغو کرد که همین موضوع باعث شد تا دانشجویان معترض بر ادامه تظاهرات تا زمان دستیابی به اهداف خود تاکید کنند.

تجمع معترضان در خیابانها در اعتراض به تصمیم دو ماه پیش کنگره ملی خلق چین در زمینه نحوه انتخاب رئیس منطقه هنگ کنگ همچنین باعث بروز مشکل در خدمات حمل و نقل شده است.

خبر دیگر اینکه مقامات کره جنوبی از کشته شدن یک ماهیگیر چینی به ضرب گلوله یکی از افسران این گشت دریایی پس از ممانعت از بازرسی قایق خود توسط گارد ساحلی کره جنوبی خبر دادند.

وزارت امور خارجه چین نیز ضمن تایید قتل یکی از اتباع چینی در این حادثه بر لزوم انجام تحقیق همه‌ جانبه در این باره و مجازات فرد خاطی تاکید کرد.

کد N535932

وبگردی