آفتاب
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

مسائل فرهنگی در نماز و منبر خلاصه نمی‌شود

مسائل فرهنگی در نماز و منبر خلاصه نمی‌شود

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: مسائل فرهنگی در اقامه نماز، منبر و قرائت قرآن خلاصه نمی‌شود، اینها بخشی از کار است اما به بخش‌های دیگر کمتر توجه شده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: مسائل فرهنگی در اقامه نماز، منبر و قرائت قرآن خلاصه نمی‌شود، اینها بخشی از کار است اما به بخش‌های دیگر کمتر توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در همایش روسای کل دادگستری‌های کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش این است که کسانی که مدیریت اصلی دستگاه قضا را بر عهده دارند با برنامه‌های فرهنگی بیشتر آشنا شوند.

وی اظهار کرد: مسائل فرهنگی یک برچسب جداگانه در مسائل قضایی نباشد بلکه باید در متن مسائل وارد شود و مدیریت قضا آن را در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، جذب، بکارگیری و ارتقای نیروی انسانی مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که «فرهنگ و اخلاق در بستر کار رویش پیدا می‌کند وگرنه کار ما عقیم محسوب می‌شود» تصریح کرد: درس‌های معارفی که در کنار سایر درس‌های اسلامی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود نتیجه آن اسلامی شدن دانشگاه‌ها نبود. ما نمی‌خواهیم تجربه دانشگاه‌ها را در دستگاه قضا تکرار کنیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به این‌که «هدف امور فرهنگی در دستگاه قضا تربیت مدیران و کارمندان فرهنگی و اخلاقی است» گفت: این هدف زمانی قابل تحقق است که در متن اصلی دستگاه قضا و مدیریت قضایی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که «همه کارها باید در ازای یک پیوست فرهنگی باشد» اظهار کرد: در غیر این صورت انگار نقش بر آب می‌زنیم.

صادقی اضافه کرد: صرفا با برگزاری سلسله نشست‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی کار سامان نمی‌یابد و اینجاست که باید از مدیران ارشد دستگاه قضا شروع کنیم.

وی افزود: تعالی سازمان به عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت محسوب می‌شود و در کنار آن اخلاق حرفه‌ای، که در این همایش سه روزه مطرح می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: بدون نگاه فرهنگی و انگیزه در تعالی اخلاق و معنویت در دستگاه قضا راه به جایی نمی‌بریم، جز این‌که تلاشی کرده‌ایم برای موضوعات دیگری غیر از احقاق حق.

وی گفت: تدابیر حفاظتی برای دستگاه قضا باید در نظر گرفته شود که این تدابیر حفاظتی به معنای وسیع کلمه یعنی پیشگیری‌های اخلاقی، تربیت معنوی و اخلاقی است.

وی با اشاره به این‌که «مسئولیت مدیران دستگاه قضا بسیار سنگین است» افزود: به گفته پیامبر اکرم (ص) اگر یک ساعت عدل جاری شود و حکم به عدل صورت گیرد از 60 سال عبادت افضل‌تر است و اگر یک حکم ظالمانه صادر شود به منزله 60 سال گناه است.

صادقی ادامه داد: ما در جایی قرار داریم که باید دائم به خود یادآور شویم اینجا دستگاه قضا و محل جاری سازی حق است.

انتهای پیام

کد N535596

وبگردی