آفتاب

سفیر ایران در رم: پرونده ریحانه جباری روند قضایی را طی کرده است

سفیر ایران در رم: پرونده ریحانه جباری روند قضایی را طی کرده است

سفیر ایران در ایتالیا با اشاره به این که پرونده ریحانه جباری روند قضایی خود را در دادگاه طی کرده است، گفت: تلاش‌هایی توسط مقامات و سازمان‌های مردم نهاد برای جلب رضایت خانواده مقتول در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جهانبخش مظفری، سفیر ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی اند کرونوس ایتالیا درباره روند مذاکرات گروه 1+5، گفت: کشورهای طرف مذاکره با ایران باید واقعیت‌ها را درباره مسأله هسته‌ای ایران بپذیرند. شرایط با 10 سال پیش متفاوت است و نمی‌توان به گذشته بازگشت.

او ادامه داد: اگر گروه 1+5 نیت واقعی برای رسیدن به یک توافق نهایی در موضوع هسته‌ای با ایران داشته باشد این امر قبل از تاریخ 24 نوامبر عملی است و ایران به طور جدی مصمم است.

این دیپلمات ایرانی درباره حضور نیروهای تروریستی داعش در عراق، گفت : اگر حضور و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نبود در مراحل اولیه امکان سقوط بغداد وجود داشت. ایران کوشید با حمایت‌های لجستیکی و مشاوره نظامی نیروهای عراقی را در مقابله با داعش توانمند کند.

وی افزود: خطرناک‌ترین بازی در منطقه این است که کشورهایی بخواهند مسأله داعش را در راستای منافع کوتاه مدت خود استفاده کنند.

سفیر ایران در رم با اشار به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، اضافه کرد: در این ائتلاف کشورهایی هستند که با آمریکا متحد بوده اما در فروش نفت به داعش کمک کرده، حمایت مالی و تسلیحاتی از این گروه می‌کنند و مسیرهای امن در اختیار این گروه قرار می‌دهند؛ این تناقضی است که این ائتلاف با آن درگیر است.

جهانبخش درباره جو رسانه‌ای ایجاد شده درباره پرونده ریحانه جباری، گفت: پرونده جباری روند قضایی خود را در دادگاه طی کرده و در چندین مرحله قضات مختلف این پرونده را به طور دقیق بررسی و با استناد به اسناد و مدارک به دست آمده از جمله ابزار قتل و اعتراف صریح، وی به ارتکاب قتل محکوم شده است.

او ادامه داد: حکم چنین عمل مجرمانه‌ای در قانون مجازات اسلامی قصاص است و تنها خانواده مقتول هستند که می‌توانند از این حق خود بگذرند و قاتل را ببخشند که در این صورت پرونده از جنبه عمومی ارتکاب جرم مورد بررسی قرار می‌گیرد و حکم صادر می‌شود. گرچه مدت 10 روزه فرصت داده شده به وی رو به اتمام است ولی بنا بر اظهارات مقامات قضایی این مدت قابل تمدید بوده و تلاش‌هایی هم توسط مقامات و سازمان‌های مردم نهاد برای جلب رضایت خانواده مقتول در دست اقدام است.

انتهای پیام

کد N535504

وبگردی