آفتاب

نخست‌وزیر چین به روسیه می‌رود

نخست‌وزیر چین به روسیه می‌رود

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد که نخست وزیر چین در تاریخ 12 تا 14 اکتبر به روسیه سفر خواهد کرد تا برای همکاری استراتژیک میان دو کشور زمینه‌های تکنولوژیک ایجاد انگیزه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مقاله‌ای در روزنامه روسیسکایا گازاته منتشر شده است لی ککیانگ نخست وزیر چین اعلام کرده که روابط چین و روسیه در حال ورود به مرحله جدیدی است.

لی گفت: تعامل طولانی مدت و استراتژیک میان چین و روسیه که بر مبنای دوستی است تحت تاثیر نوسانات در امور جهانیا عوامل خارجی قرار نمی‌گیرد. تعاملات تجاری میان دو کشور سال گذشته به 90 میلیارد دلار رسیده است. چین برای چهار سال متوالی شریک تجاری اصلی روسیه بود و روسیه نهمین شریک تجاری چین است.

وی افزود: همکاری میان چین و روسیه لحظه مهمی در روابط دو کشور بوده است و این دو کشور هم اکنون با مساله تغییر ساختار اقتصاد و عمران مواجه هستند.

وی افزود که زمان آن رسیده تا همکاری‌های تکنولوژیک و علمی میان دو کشور همچنین همکاری‌های مشترک در زمینه‌های فناوری، ساخت ماشین آلات، فناوری‌های مربوط به ذخیره انرژی، حفاظت از محیط زیست، بیوداروها، فناوری اطلاعات و سرویس‌های مالی افزایش یابد.

انتهای پیام

کد N535344

وبگردی