آفتاب

مقام کره‌شمالی: به رغم شایعات کیم جونگ اون هنوز قدرت را در دست دارد

مقام کره‌شمالی: به رغم شایعات کیم جونگ اون هنوز قدرت را در دست دارد

یک منبع نزدیک به رهبر کره شمالی اعلام کرد، کیم جونگ اون هنوز کنترل دولت را در این کشور برعهده دارد اما پای او هنگام شرکت در یک مانور نظامی دچار جراحت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کره‌شمالی که فعالیت‌های کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی را با جزییات به تصویر می‌کشد، از زمان حضور وی در یک کنسرت به همراه همسرش در تاریخ سوم سپتامبر هیچ اطلاعاتی درخصوص حضور وی در ملاءعام ارائه نکرده است.

طی دو سال گذشته کیم مراسم سالروز تاسیس حزب کارگر کره‌شمالی را با سفر به مقبره پیونگ یانگ محل دفن پدر و پدربزرگش در نیمه شب انجام می‌داد.

سال گذشته خبرگزاری کره‌شمالی و روزنامه رودونگ سیمون سفر چهار ساعته وی را پوشش دادند. این منبع که به رهبری کره‌شمالی دسترسی دارد، اعلام کرد که پای رهبر کره‌شمالی هنگام بازدید از مانور نظامی دچار جراحت شده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: کیم جونگ اون به ژنرال‌ها دستور داده تا در این مانورها شرکت کنند که ناگهان پای وی دچار کشیدگی شد. مچ پا و زانوی وی از اواخر ماه اوت و اوایل سپتامبر هنگام شرکت در این مانورها دچار آسیب شده است. زیرا وی اضافه وزن دارد.

کیم جونگ اون اوایل لنگ‌لنگان راه می‌رفت اما زخم وی بدتر شده است. وی باید صد روز استراحت کند تا بتواند تجدید قوا کند اما هنوز کنترل حکومت را به عهده دارد.

همچنین وزارت اتحاد کره‌جنوبی گفت که کیم جونگ اون هنوز مسوول دولت است.

لیم بیونگ چئول سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی گفت به نظر می‌رسد کره شمالی همنان تحت فرمان کیم جونگ اون است.

انتهای پیام

کد N535255

وبگردی