آفتاب

تعداد تلفات اعتراضات کردهای ترکیه به ۳۰ نفر رسید

تعداد تلفات اعتراضات کردهای ترکیه به ۳۰ نفر رسید

تسنیم نوشت:

درگیری کردهای ترکیه و نیروهای امنیتی این کشور در حین تظاهرات در حمایت از شهر کردنشین "کوبانی" سوریه، منجر به جان باختن ۳۰ نفر شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، تظاهرات در چند شهر ترکیه به درگیری بین فعالان کُرد با نیروهای امنیتی و مخالفان سیاسی منجر شد که 30 نفر کشته شدند.
ترکیه که این روزها شاهد اعتراضات گسترده کردها در اعتراض به عدم حمایت دولت این کشور از شهر کردنشین "عین العرب" در برابر داعش است، دچار ناآرامی‌ها در مناطق کردنشین است.
در پی این ناآرامی‌ها، معاون رئیس پلیس شهر "بینگول" ترکیه پنجشنبه شب توسط افراد ناشناس ترور شد و به قتل رسید.
براساس این گزارش، یکی از عناصر عاملان ترور تلاش کرد رئیس پلیس این شهر را هدف قرار دهد اما در این سوء قصد ناکام ماند.
نیروهای امنیتی ترکیه روز پنج شنبه (17 مهر) 116 تن از شهروندان کرد در این کشور را که در حمایت از مردم عین العرب سوریه در شهر دیار بکر تظاهرات کرده بودند، دستگیر کردند.
از سوی دیگر نیروهای امنیتی ترکیه 50 زن را که سعی داشتند در حمایت از مردم عین العرب در فرودگاه بین المللی آتاتورک تظاهرات کنند، بازداشت کردند.
تظاهرات طی چند روز اخیر در برخی شهرهای ترکیه به آشوب کشیده شد که در نتیجه آن خسارتهایی به ساختمانهای دولتی و خصوصی وارد شد.
درگیری‌ها و تظاهرات در شهرهای بزرگ این کشور به ویژه استانبول و آنکارا هم با دخالت نیروهای ضد شورش خاتمه یافت.این تظاهرات به دعوت حزب دموکراتیک خلق ترکیه به عنوان بزرگترین حزب کرد در این کشور برگزار شد.

5252

کد N535184

وبگردی