آفتاب
قشقاوی در گرگان تشریح کرد

وظایف نمایندگی‌های وزارت خارجه در استان‌ها

وظایف نمایندگی‌های وزارت خارجه در استان‌ها

نمایندگی وزارت امور خارجه درگرگان مرکز استان گلستان با حضور معاون کنسولی و امور مجلس این وزارتخانه ،استاندار گلستان و امام جمعه گرگان و نمایندگان گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: فلسفه افتتاح نمایندگی بین‌المللی‌تر شدن استان است؛ استان گلستان تمام پتانسیل‌های موجود را داراست ولی این نمایندگی چند سال پیش به ناحق بسته شد و ما امروز شاهد بازگشایی دوباره آن هستیم.

وی افزود: مسوولان نمایندگی وزارت خارجه در استان‌ها این اختیار را دارند که ویزای فرودگاهی برای خارجیانی که تمایل سفر به استان را دارند، صادر کنند. به این نمایندگی ها مجوز تایید اسناد سجلی،تاییدیه اسناد تجاری ،دانشجویی نیز داده شده و درخصوص اتباع خارجی مقیم استان‌ها نیز اختیارات لازم را دارند. تمام کارها به طوری برنامه‌ریزی شده است که دیگر شخصی برای ورودی و خروجی به ایران دیگر به تهران مراجعه نکند.

وی ادامه داد: همچنین به نمایندگی‌های وزارت خارجه در استان‌ها این اختیارداده شده تا زمینه سفرهای خارجی استانداران استان‌های کشور را برای مبادلات تجاری فراهم کنند و این کار نیز نیاز به همکاری و تعامل با سفرای ایرانی در خارج کشور دارد.

معاون وزارت امور خارجه تصریح کرد: مسئول نمایندگی در استان گلستان باید اولویت کار خود را اتاق بازرگانی و بخش خصوصی قرار دهد و هیچ سرمایه‌گذاری نباید معطل ویزا باشد. بخش خصوصی از جایگاه بالاتری به نسبت دستگاه های دولتی در وزارت امور خارجه برخوردار بوده و ما برای گسترش مبادلات تجاری و رشد سرمایه گذاری نیازمند توجه بیشتر به بخش خصوصی هستیم. رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای خارجی نیز این وظیفه را دارند تا زمینه را برای ارتباط بخش خصوصی داخل با خارج کشور فراهم نمایند.

وی مهمترین راه دیپلماسی عمومی را تقویت گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: مهمترین راهکار برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌های کشور برپایی تورهای گردشگری برای خارجیان است، این کار نیازمند ورود تورسازان خارجی به کشور است و همچنین مهمترین راه نشان دادن انقلاب و اسلام گسترش توریسم است.

وی افزود: در صورت درخواست استاندارانی که نمایندگی وزارت خارجه در استان آن‌ها راه اندازی شده، برای تورسازان خارجی ویزای رایگان صادرشده و همچنین برای مهمانان ویزه خارجی استاندارن نیز ویزای رایگان صادر می‌شود و در این خصوص وزارت امور خارجه همکاری لازم را خواهد داشت.

معاون کنسولی و امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار کرد: ما برای جذب گردشگران خارجی نیازمند زمینه‌سازی برای سفر آن‌ها به کشور خود هستیم. حضور گردشگران خارجی در داخل کشور می‌تواند نگاه جهانیان را نسبت به ایران و ایرانیان تغییر دهد.

وی یادآور شد: در سال گذشته دو میلیون زایر عراقی به ایران سفر کردند که این رقم بسیار بالایی می‌باشد و در این خصوص زمینه‌ها کاملا فراهم است و ما ظرفیت جذب بیش از این را در بخش تورهای زیارتی و گردشگری در کشور داریم و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

در این مراسم علی قربانیان به عنوان مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام

کد N534941

وبگردی