آفتاب

داوود اوغلو از سیاست‌هایش در قبال سوریه دفاع کرد

داوود اوغلو از سیاست‌هایش در قبال سوریه دفاع کرد

نخست‌وزیر ترکیه از اقدامات و سیاست‌های دولتش در قبال رویدادهای سوریه و به ویژه کوبانی دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: افرادی که در مقابل کشتار 300 هزار تن در سه ‌و نیم سال گذشته و استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ساکت بودند، حالا به یک باره تمام تلاش خود را معطوف این مساله کردند که جامعه بین‌المللی را متقاعد سازند که ترکیه باید هر چه سریع‌تر مساله کوبانی را به تنهایی حل کند.

وی همچنین درخواست‌ها برای برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم کوبانی را "علیه دموکراسی" قلمداد کرد.

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه گفت: من تمایل دارم تمامی شهروندان ما در مورد موضع‌مان در قبال فرآیند حل مساله آگاهی داشته باشند. ما نمی‌توانیم فرآیند برقراری صلح را فدای اقدامات مخرب کنیم و در عین حال نمی‌توانیم موضعی اتخاذ کنیم که خشونت نادیده گرفته شود و برخورد لازم با به عمل نیاید.

مقامات دولت ترکیه اعلام کردند که در مرز این کشور با سوریه صدها نفر کرد را که از جنگ داخلی سوریه گریخته‌اند، دستگیر کرده‌اند. یک نماینده دولت ترکیه در شهر مرزی سوروج به خبرگزاری فرانسه گفت که ۲۶۵ تن دستگیر شده‌اند و مسئولان در حال تعیین هویت ‌آن‌ها هستند.

این نماینده دولت ترکیه افزود: کسی که در حال حاضر هنوز از آن سوی مرز به ترکیه بیاید یا عضو پ‌.ک‌.ک است یا عضو "وحدات حمایة الشعب" (یگان حمایت مردمی).

داوود اوغلو در این باره اعلام کرد: گرفتن اثر انگشت این افراد صرفاً به دلایل امنیتی صورت می‌گیرد زیرا احتمال دارد این افراد عضو داعش بوده باشند.

وی در ادامه گفت: این همان روشی است که ما در خصوص سربازان ترکمنی که به ترکیه فرار کرده بودند، به کار گرفته بودیم.

انتهای پیام

کد N534519

وبگردی