آفتاب

عبدالملک الحوثی:تصمیمات مهمی طی روزهای آینده اتخاذ می‌کنیم

عبدالملک الحوثی:تصمیمات مهمی طی روزهای آینده اتخاذ می‌کنیم

رهبر حوثی‌های یمن با تأکید بر آنکه نخست‌وزیر جدید این کشور به دست سفارتخانه‌های خارجی انتخاب شده، خواهان برگزاری تظاهرات گسترده در صنعا در اعتراض به این انتصاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، عبدالملک الحوثی، رهبر حوثی‌های یمن در جدیدترین سخنان تلویزیونی خود عنوان داشت: گروه‌هایی که در برابر انقلاب مردمی یمن ایستاده‌اند تلاش می‌کنند تا مانع اجرای توافقنامه صلح و مشارکت امضا شده میان گروه‌های سیاسی در این کشور شوند.

وی در ادامه افزود: تعیین احمد بن مبارک به عنوان نخست‌وزیر یمن و تشکیل دولت از سوی وی، یکی از این موانع به شمار می‌آید.

این رهبر یمنی تأکید کرد: نام احمد بن مبارک از لیست افراد نامزد شده کنار گذاشته شده بود چراکه وی معیارهای لازم را نداشت و تصمیم اتخاذ شده برای تعیین احمد بن مبارک با دخالت برخی سفارتخانه‌ها صورت گرفت.

عبدالملک الحوثی تأکید کرد: هر کس که از سوی سفارتخانه‌های خارجی به عنوان نخست‌وزیر انتخاب و به مردم یمن تحمیل شود باید دستورهای آنها را دیکته کند و تصمیمات آنها را اجرا کند بنابراین این اقدامات علیه امنیت یمن بوده و با منافع آن در تضاد است.

وی تأکید کرد: کسی که می‌خواهد حافظ منافع کشور باشد نمی‌تواند از سوی سفارتخانه‌ها تعیین گردد.

وی در ادامه عنوان داشت: نیروهای وابسته به انصارالله به شرایط حساس کنونی در صنعا آگاه هستند و مانع از وقوع خسارات در این منطقه می‌شوند. همان‌طور که توطئه غارت نهادهای دولتی و فروپاشی دولت در روز 21 سپتامبر ناکام گذاشته شد.

الحوثی تأکید کرد: ما همواره گفته‌ایم که حل و فصل مسأله جنوب یمن باید عادلانه باشد و ما از برادران خود در این منطقه حمایت می‌کنیم تا به راهکاری عادلانه در این خصوص دست یابیم.

وی عنوان داشت: تمام یمن از شمال گرفته تا جنوب مورد هدف قرار دارد و کسی که حاکمیت و استقلال کشورمان را هدف قرار داده از کسی حمایت نمی‌کند بلکه همگان را مورد هدف قرار می‌دهد.

عبدالملک الحوثی تأکید کرد: ما شاهد آن بوده‌ایم که تمام مردم یمن از تمام مذاهب و سلایق سیاسی به پا خواستند و انقلاب یمن منحصراً یک انقلاب مردمی است.

وی تأکید کرد: جنایتکاران خون گرانقدر مردم یمن را ارزان می‌پندارند. انقلاب مردمی در این کشور تنها دو گزینه دارد اول آنکه شکست بخورد و دوم برای دستیابی به اهداف مشروع و مسالمت‌آمیز خود به پیش حرکت کند. مردم یمن با انقلاب مبارک خود به سمت یک توافقنامه تاریخی و یک دوره سیاسی جدید حرکت کردند و این انقلاب در چارچوب یک معادله سیاسی براساس مشارکت ملی تمام مردم صورت گرفته است.

الحوثی تاکید کرد: رئیس جمهور کشور تبدیل به عروسکی در دستان گروه‌های خارجی شده است و ما اقدامات مهمی طی روزهای آینده برای تصحیح اشتباهی که انقلاب این کشور دچار آن شده اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N534434

وبگردی