آفتاب
در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی پست

رییس مجلس: پست باید از تکنولوژی‌های جدید استفاده کند

رییس مجلس: پست باید از تکنولوژی‌های جدید استفاده کند

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: کشور ما سابقه طولانی در زمینه پست دارد و در این عرصه در گذشته‌های دور حضور یافته است و به این بعد مهم باید توجه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی که در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی پست سخن می‌گفت با اشاره به بعد مردمی پست در کشور گفت: ویژگی مردمی بودن پست ویژگی مثبتی است چرا که پست برخلاف سایر سازمان‌ها برای ارائه خدمات خود به سراغ مردم می‌رود و به نوعی مردم مهم‌ترین سرمایه پست هستند و مردمی بودن پست کاملا ملموس است.

او افزود: امروز شرایط از نظر تکنولوژیکی تغییر کرده و بنابراین باید متناسب با این شرایط پیش رفت و از امکانات جدید استفاده کرد و باید حتما از تکنولوژی‌ها آگاهی پیدا کرد حتی اگر روش‌های سنتی هنوز منسوخ نشده باشد. ضمن آن که پست می‌تواند حجم رفت و آمدها در کلان شهر را کاهش دهد و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف می‌توانند بسیاری از خدمات خود را از طریق پست به مردم ارائه کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حضور پست در روستاها و ایجاد اقتصاد و اشتغال در مناطق دورافتاده می‌تواند کمک زیادی به کنترل مهاجرت به کلان شهرها و توسعه روستایی کند. اما آن چه که اهمیت دارد این است که بها دادن به بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش می‌تواند برای رسیدن به این اهداف ذکر شده موثر باشد چرا که بخش خصوصی با کیفیت بالا و سرعت مناسب و صرفه اقتصادی می‌تواند خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه کند.

او با بیان این که پس از انقلاب بیش‌تر سازمان‌ها و مراکز به شکل دولتی اداره شد گفت: تجربه نشان داد که اداره دولتی همه امور و خدمات کار درستی نیست و بهره‌بری کمی دارد و ما باید امروز تلاش کنیم بخش خصوصی بتواند در عرصه‌های بین‌المللی نقش‌آفرینی کند و سرمایه‌های خارجی متعددی را جذب کند و در بخش پست نیز این حساسیت نیز باید وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از پنج سرویس جدید و صد خدمت پستی جدید و تمبر روز جهانی پست رونمایی شد و سازمان‌ها و نهادهای همکار در پست و مشارکت کننده در این زمینه تجلیل شد.

انتهای پیام

کد N534250

وبگردی