آفتاب

عفو بین‌الملل تحقیق درباره بدرفتاری پلیس تایلند را خواستار شد

عفو بین‌الملل تحقیق درباره بدرفتاری پلیس تایلند را خواستار شد

عفو بین الملل امروز (چهارشنبه) از تایلند خواست تا درباره اتهامات شکنجه مظنونان قتل گردشگران انگلیسی توسط پلیس تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جسد این گردشگران انگلیسی 15 سپتامبر سال جاری میلادی در ساحل "کوه تائو" کشف شده و پلیس در چند روز گذشته دو کارگر مهاجر از میانمار را بازداشت کرده که گفته می‌شود مسئولیت این دو قتل را به عهده گرفته‌اند.

این بازداشت‌ها به دنبال اعمال فشار بر پلیس تایلند برای حل پرونده قتل است که تازه‌ترین ضربه به صنعت گردشگری این کشور محسوب می‌شود. تایلند از مه سال جاری میلادی که ارتش دست به کودتا زده و قوانین نظامی اعمال کرده، در تلاش است تا وضعیت این کشور و به خصوص صنعت گردشگری را بهبود بخشد.

پلیس تایلند شکنجه مظنونین را رد کرده و گفته است که مدارکی مربوط به "دی ان ای" در دست دارد که اعترافات آن‌ها را تایید می‌کنند.

عفو بین الملل به نقل از یکی از وکلای تیم حقوقی سفارت میانمار در تایلند که با این مظنونین دیدار کرده گفت، یکی از این مهاجران مدعی است که پلیس وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و وی را به اعدام با برق تهدید کرده است.

این گروه تاکید کرد، منابع بسیاری گزارش داده‌اند که پلیس بر کارگران مهاجر میانماری که در ارتباط با تحقیقات درباره این پرونده دستگیر شده‌اند؛ شکنجه‌ و دیگر رفتارهای خشن و غیرانسانی اعمال کرده‌ است.

عفو بین‌الملل گفت: مقامات تایلند باید درباره اتهامات متعدد در خصوص شکنجه و دیگر بدرفتاری‌های پلیس تحقیقات مستقل، موثر و شفافی آغاز کنند.

ژنرال جاکتیپ چیجندا، رئیس تیم تحقیقاتی گفت: علیه مظنونین این پرونده نه شکنجه و نه هیچ رفتار بدی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

کد N534223

وبگردی