آفتاب
لاریجانی در دیدار با وزیر ورزش عراق:

وحدت گروهای سیاسی عراق مانع گسترش افراطی‌گری می شود/ حمایت ایران از برقراری امنیت و ثبات در عراق

 وحدت گروهای سیاسی عراق مانع گسترش افراطی‌گری می شود/ حمایت ایران از برقراری امنیت و ثبات در عراق

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه رویکردی در جهت برقراری امنیت و ثبات در عراق حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با عبدالحسین عبطان وزیر ورزش عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با ابراز خرسندی از تشکیل دولت جدید در عراق ابراز امیدواری کرد با تشکیل دولت جدید، روند امور این کشور به ویژه تثبیت امنیت و مقابله با گروه‌های تروریستی تسریع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت موفق سیاستمداران عراقی و تشکیل دولت جدید در عراق می‌تواند باعث کاهش مشکلات مردم عراق شود.

لاریجانی در همین راستا بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه رویکردی در جهت برقراری امنیت و ثبات در عراق تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش شرایط منطقه و عراق را پیچیده دانست و تصریح کرد: وحدت و انسجام ملی میان گروه‌های سیاسی عراق می‌تواند از گسترش خشونت و گروه‌های افراطی در عراق جلوگیری کند.

وی در پایان بر گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور و اجرایی شدن توافق‌نامه‌های فیمابین تاکید کرد.

در ادامه این دیدار عبدالحسین عبطان وزیر ورزش عراق با قدردانی از حمایت‌‌های دولت و مردم ایران از مردم عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از حامیان مبارزه با تروریسم و برقراری آرامش در عراق بوده است که هیچگاه از ذهن مردم عراق فراموش نخواهد شد.

وی در پایان توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور عراق با جمهوری اسلامی ایران را خواسته دولت جدید و تمامی گروه‌های سیاسی این کشور دانست و بر آن تاکید کرد.

کد N534037

وبگردی