آفتاب

شرط ترکیه برای اعزام نیرو به سوریه

شرط ترکیه برای اعزام نیرو به سوریه

واحد مرکزی خبر نوشت:


ترکیه نیروهای نظامی خود را تا زمانیکه منطقه امن و ممنوع پروازی ایجاد نشود به سوریه اعزام نخواهد کرد.

پایگاه اینترنتی«خبرهفت » که از پایگاه های نزدیک به دولت ترکیه می باشد، با بیان این مطلب که همزمان با پیشروی سازمان تروریستی داعش به سمت «کوبانی» موضوع درخواست کمک های نظامی ترکیه به نیروهای مسلح پیشمرگ مطرح شده است، می نویسد: دولت ترکیه به پیشمرگ های کرد کمک تسلیحاتی نخواهد کرد و تا زمانی که در منطقه مرزی سوریه منطقه امن و ممنوع پروازی تشکیل نشود نیروهای مسلح خود را نیز وارد مرزهای این کشور نکرده و فقط به ارسال کمک های مردمی برای آنان بسنده خواهد کرد.

دولت ترکیه زیر بار فشارهایی که از اکراد ترکیه اعمال می شود، نخواهد رفت.

در بسیاری از شهرهای مهم ترکیه تظاهرات کردها برای حمایت بی درنگ نیروهای مسلح از مردم کوبانی در قبال حملات داعش روزبه روز شدیدتر می شود.

اکراد ترکیه معتقدند دولت این کشور می خواهد فقط نظاره گر سقوط کوبانی باشد.

در همین حال پایگاه اینترنتی"خبرهفت" به نقل از منابع دولتی می نویسد: پیروزی داعش در کوبانی بدترین سناریو ممکن برای ترکیه خواهد بود زیرا در این حالت کمربندی از داعش در مرزهای جنوبی این کشور ایجاد خواهد شد.

خبر هفت به نقل از همین منابع می نویسد: ما خواهان سقوط کوبانی نیستیم، کمک های انسانی همچنان ادامه خواهد داشت، گردان های زرهی ارتش هرگونه حمله داعش به خاک ترکیه و شهروندان ترک را به شدت پاسخ می دهد ولی برای جای گرفتن در ائتلاف بین المللی علیه داعش باید از هدف نهایی این ائتلاف باخبر باشیم، برای ما هدف نهایی در سوریه رفتن بشاراسد است. اگر در خصوص اهداف سیاسی و نظامی تفاهم حاصل نشود پیشرفت نخواهیم کرد، به عقیده ما داعش یک بهانه بوده و این بشار اسد است که ریشه اصلی تمام این مشکلات می باشد.

52261

کد N533932

وبگردی