آفتاب
معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی:

میهمانان «باران غدیر» سفیران فرهنگی تشیع هستند

میهمانان «باران غدیر» سفیران فرهنگی تشیع هستند

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: میهمانان همایش بین‌المللی «باران غدیر» سفیران فرهنگی تشیع هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید آخوندی که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش بین‌المللی باران غدیر در مشهد، در محل حوزه هنری خراسان رضوی سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: حضور هشت نفر از شاعران و اندیشمندان غیر مسلمان و یا غیر شیعه در این همایش فرصتی است که می‌توان از طریق آن ارزش‌های تشیع را به جهان معرفی کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های ما در این همایش در سه مرحله قابل توضیح است که بخش نخست این مراحل دیدار با فرهیختگان فرهنگی استان در ساعت 12:30 پنج‌شنبه 17 مهرماه خواهد بود. همچنین برنامه دوم ما نشست میهمانان این همایش با مسئولین استان و به خصوص حضرت‌ آیت‌الله علم‌الهدی در حرم مطهر رضوی است.

آخوندی خاطر نشان کرد: سومین برنامه حضور این عزیزان در مشهد شرکت در محافل و مجالس مردمی است که مجموعا شامل 9 برنامه و محفل مردمی خواهد بود که این شاعران در آنها حضور خواهند یافت و اشعار و مطالب خود را بیان خواهند کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: سعی شده است تا برنامه‌ها به نحو تاثیرگذاری تهیه شود تا از طریق آنها بتوان پیام غدیر را که وحدت شیعه و سنی است به اقصان نقاط جهان اعلام کرد.

او برگزاری نشست تخصصی با شاعران برجسته کشور در حسینیه تهرانی‌های مشهد را از دیگر بخش‌های برنامه میهمانان همایش باران غدیر اعلام کرد و افزود: برنامه‌هایی نیز در مسجد ابوالفضلی، مسجد امام حسین(ع) و امام‌زادگان سیدمحمد و یاسر و ناصر(ع) برای این میهمانان در نظر گرفته شده است.

آخوندی نشست با طلاب جدیدالورود حوزه علمیه و حضور در جمع خواهران مکتب نرجس(س) را از دیگر برنامه‌های این همایش در مشهد اعلام کرد و گفت: امیدواریم در راستای برگزاری این همایش بتوانیم گام‌هایی را در جهت تقریب مذاهب برداریم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ما با حضور این عزیزان شاهد دو اتفاق بزرگ فرهنگی هستیم که باید نهایت بهره‌برداری از آنها به عمل بیاید نخست اینکه از آنجا که اولویت اول دشمن در جوامع اسلامی ایجاد اختلاف بین مذاهب است و این همایش می‌تواند زمینه تقریب مذاهب اسلامی و سایر فرق را فراهم کند.

وی افزود: این خیلی ایده‌آل است که یک غیر مسلمان یا غیر شیعه مدح اهل بیت(ع) را بگوید و می‌توان شاهد ثمرات خوبی از چنین حرکت‌هایی بود.

آخوندی در ادامه عنوان کرد: دومین اتفاق بزرگ فرهنگی در سایه این همایش این است که شرکت‌کنندگان و میهمانان این همایش می‌توانند سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی در بین سایر ملت‌ها باشند و در حرکت‌های بزرگ فرهنگی در زمینه‌های مختلف همگام و همراه ما به حساب بیایند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که با همکاری رسانه‌ها انعکاس خوبی حول محور این همایش صورت بگیرد و در نتیجه شاهد فراگیرتر شدن در بین اقشار مختلف مردم باشیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص انجام مستندسازی از این همایش اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال مستندی از حضور میهمان این همایش در مشهد تهیه خواهد شد و طبق رایزنی‌های که با صدا و سیمای مرکز خراسان انجام داده‌ایم مستند سال گذشته این همایش نیز در ایام برگزاری باران غدیر در مشهد از شبکه استانی پخش خواهد شد.

انتهای پیام

کد N533912

وبگردی