آفتاب

نیروهای عراقی به محاصره 300 سرباز در الرمادی پایان دادند

نیروهای عراقی به محاصره 300 سرباز در الرمادی پایان دادند

فرمانده عملیات الانبار عراق اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور موفق شدند به محاصره 300 سرباز و افسر عراقی در شرق شهر الرمادی پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "رشید فلیح"، فرمانده عملیات الانبار عراق امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق با همکاری دستگاه مبارزه با تروریسم و با حمایت جنگنده‌های عراقی توانستند طی عملیاتی گسترده به محاصره سه هنگ متشکل از 300 افسر و سرباز عراقی را که دو هفته پیش توسط گروه داعش در مناطقی در شرق الرمادی محاصره شده بودند، پایان دهند.

وی افزود: نیروهای دولتی پس از درگیری‌های شدید با اعضای داعش توانستند به محاصره، این سربازان عراقی پایان داده و خسارت‌های جانی و مالی زیادی به اعضای داعش وارد کنند و نیروهای ارتش پس از شکستن این محاصره به سربازان مذکور را به تجهیزات نظامی و سلاح مجهز کردند.

همچنین صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد والی شهر فلوجه در شرق الرمادی که از سوی داعش به این سمت گماشته شده با صدور دستوری تمامی ائمه و خطیبان شهر را از رفتن بر روی منابر منع کرد. این اقدام به خاطر عدم بیعت آن‌ها با ابوبکر بغدادی، رهبر داعش بوده است.

از سوی دیگر منبعی محلی در استان دیالی اعلام کرد که اعضای داعش از حدود 30 خانواده که تحت بازداشت این گروه هستند به عنوان سپرهای انسانی در منطقه المنصوریه در شرق دیالی استفاده کرده‌اند.

همچنین نیروهای امنیتی عراق تلاش داعش برای حمله به دانشگاه تکریت را ناکام گذاشته و تعدادی از اعضای این گروه را به هلاکت رساندند.

انتهای پیام

کد N533741

وبگردی